دستمزد بالای چند وکیل را به جامعه وکالت نسبت ندهید

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان گفت: اکثر وکلا از درآمدهای متعادل و متعارف برخوردار هستند و حتی برخی از وکلای جوان دارای درآمدهای حداقلی هستند، اگر تعداد انگشت‌شمار حق‌الوکاله‌های بالا دریافت می‌کنند نباید آن را به تمام جامعه وکلا تعمیم داد.

محمدرضا انصاف‌داران در حاشیه مراسم اعطا پروانه کارآموزی وکالت به ۶۱ نفر از کارآموزان وکالت این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قبل از تصویب آیین‌نامه جدید کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در دوران کارآموزی حق وکالت نداشتند، اما با آیین‌نامه جدید رئیس قوه قضائیه کارآموزان وکالت پس از دریافت پرونده کارآموزی می‌توانند در حدود صلاحیت خود با نظر وکیل سرپرست پرونده وکالت قبول کنند.

وی در خصوص اهمیت احقاق حق افزود: واژه مقدس وکیل از اسماالله و صفات پروردگار است و رسالت اصلی وکلا احقاق حق و کمک در اجرای عدالت است تا جایی که امیرالمومنین فرموده "بهترین عدالت یاری مظلوم است و هیچ عدالتی بهتر از بازگرداندن حق پایمال شده نیست. "

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان در خصوص مهمترین وظیفه حرفه‌ای وکلا تصریح کرد: وکلای دادگستری علاوه بر وظایف اخلاقی، صداقت و درستکاری رعایت حدود اختیارات در وکالت، حفظ اسرار موکل، پیگیری و مراقبت‌های لازم در تعقیب دعوی، رعایت مصلحت موکل، وفاداری و امانت‌داری به موکل و تشویق به سازش را باید همواره به یاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصلاح ذات‌البین و تلاش برای صلح وسازش از سفارشات موکد اسلامی است، افزود: وکلا با ارائه مشاوره حقوقی صحیح و همچنین تنظیم دادخواست‌های مطابق مقررات می‌توانند در کاهش پرونده‌ها تأثیرگذار باشند همچنین با انجام وظایف حرفه‌ای از جمله پیشنهاد صلح و سازش می‌توانند باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی باشند.

انصاف‌داران فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وکالت در جامعه را ضروری دانست و گفت: توجه به این امر بسیاری از مشکلات وکلا و مردم را مرتفع کند، چرا که اگر در ابتدای هر فعالیتی مشاوره حقوقی باشد قطعا از ایجاد دعوی و تشکیل پرونده جلوگیری می‌کند.

وی در پاسخ به سوال چگونگی وضعیت وکلا و درآمدهای آنان تصریح کرد: اکثریت وکلا از درآمدهای متعادل و متعارف برخوردار هستند و حتی برخی از وکلای جوان دارای درآمدهای حداقلی هستند و اگر تعدادی انگشت‌شمار حق‌الوکلاهای بالا دریافت می‌کنند نمی‌توانیم آن را به تمام جامعه وکلا تعمیم دهیم.

کد خبر 384905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.