افزایش ۳۵ درصدی پسماند ساختمانی نشانه رشد ساخت و ساز است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از روند صعودی میزان پسماندهای ساختمانی شهر اصفهان نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل خبر داد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پسماندهای ساختمانی در تیرماه سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته که این آمار نشانگر رشد ساخت و ساز در سال جاری است.

وی با بیان اینکه متوسط افزایش میزان پسماندهای ساختمانی در چهارماهه نخست سال جاری حدود ۳۵ درصد است، عنوان کرد: این افزایش آمار پسماند تنها مختص به پسماندهای ساختمانی است و در گروه‌های دیگر به طور کلی شاهد کاهش آمار میزان پسماند بوده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه پسماند تر در چهار ماهه نخست سال حدود ۱۱ درصد کاهش میزان پسماند را داشته‌ایم که از این آمار بیشترین کاهش مربوط به اردیبهشت ماه با ۲۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به کاهش میزان پسماندهای الکترونیکی در چهار ماهه اخیر سال جاری گفت: در چهار ماهه گذشته به طور میانگین میزان پسماندهای الکترونیکی ۵۷ درصد کاهش داشته که این امر می‌تواند دلایل مختلفی از جمله قرار نگرفتن این پسماندها در فرآیند جمع آوری و تحویل ندادن به ایستگاه‌ها داشته باشد که در این رابطه لازم است شهروندان اصفهانی به منظور اجرای فرآیند صحیح جمع آوری و دخالت نکردن دورهگردها و عوامل غیرمجاز و جلوگیری از خطرات پسماندهای الکترونیکی، نهایت همکاری را با سازمان داشته باشند.

دهنوی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی در کنار تغییر سبک زندگی شهروندان باعث شده تا شاهد نوسانات در میزان تولید پسماندها باشیم، هر چند از کاهش میزان پسماند به دلیل تأثیرات مثبت زیست محیطی و بهداشتی آن استقبال می‌کنیم و سیاست‌های فرهنگی و آموزشی خود را هم به سمت سطوح متعالی هرم استراتژیک مدیریت پسماند در زمینه اجتناب و کاهش تولید پسماند متمرکز کرده‌ایم.

وی با اشاره به تشویق شهروندان در مسیر کاهش میزان تولید پسماند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این آمار حاصل عملکرد شهروندان است، از این رو رفتارهای صحیح آنها می‌تواند ضامن بهبود وضعیت زیست محیطی شهر باشد، پس علاوه بر آن که شهروندان باید از مصرف گرایی که منجر به تولید پسماند بیشتر می‌شود، پرهیز کنند، لازم است جداسازی را جدی بگیرند و بخش‌های مختلف پسماند شامل پسماند تر، خشک و جزء ویژه را به درستی تفکیک کنند تا علاوه بر تسهیل فرآیند جمع آوری، شاهد بهبود کیفیت در فرآیند بازیافت باشیم.

کد خبر 384899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.