افزایش ۶۰۰ درصدی کشف شیشه در اصفهان/ ۱۰۰۰ دستگاه ماینر کشف شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سال جاری افزایش ۶۰۰ درصدی کشف شیشه در سطح استان اصفهان داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مرداد ماه ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند، اظهار کرد: رسانه‌ها امین مردم هستند، مطالبات مردم را دریافت کرده و به مسئولان منعکس می‌کنند که این امر بزرگی است.

وی با بیان اینکه در نظرسنجی اخیر در سطح استان اصفهان میزان رضایت مردم از نیروی انتظامی در صدر رضایتمندی‌ها بوده است، ادامه داد: بخش زیادی از این موفقیت به درایت و تلاش رسانه‌ها بستگی داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اعتماد مردم سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است که در این زمینه در کشور و در استان اصفهان در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌بریم.

وی در ادامه در خصوص آمار چهار ماهه امسال عملکرد نیروی انتظامی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ باند سرقت متلاشی شده که باعضای آن‌ها بیشتر در حوزه سرقت منازل، سیم و کابل برق و داخل خودرو فعالیت داشته‌اند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال جاری با افزایش ۳۹ درصدی دستگیرشدگان جرم سرقت رو به رو بوده‌ایم، ادامه داد: در حوزه کشف در مجموع ۱۵ درصد افزایش کشفیات اموال سرقت شده را داشته‌ایم.

دستگیری ۹۵۰ قاچاقچی در چهار ماه امسال

وی در خصوص فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه برخورد با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: بیش از ۸۰۰ پرونده قاچاق کالا تشکیل و ۹۵۰ نفر در این حوزه دستگیر شده‌اند و افزایش ۲۲ درصدی توقیف وسیله نقلیه قاچاقچیان را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه با افزایش پنج برابری قاچاق سوخت در سال جاری رو به رو بوده‌ایم، تصریح کرد: کنترل این امر از مرکز کشور تا مرزها پیگیری می‌شود.

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه در حوزه برخورد با جرم جعل و کلاهبرداری گفت: در این زمینه ۱۴ باند جعل و کلاهبرداری که فعالیت داشتند شناسایی و برخورد قانونی شد.

وی همچنین به تقویت مقابله با قانون‌گریزی در بخش راهنمایی و رانندگی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: پلیس کنترل نامحسوس در جاده‌ها و شهرها فعال شده است و تیم‌های مشخصی به صورت شبانه روز یدر این زمینه فعالیت دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جریمه خودروهای متوقف در نقاط منع توقف به صورت مکانیزه تقویت شده است، اضافه کرد: در مرکز شهر شاهد پارک دوبله بودیم که در سال جاری کاهش این امر را بهتر مدیریت کرده‌ایم.

دو هزار و ۱۴۱ خودرو در طرح ظفر ۵ توقیف شد

وی در خصوص برخورد با دور دور کردن‌ها، شیشه‌های دودی و کشف حجاب در قالب طرح ظفر پنج در استان اصفهان از اردیبهشت تاکنون گفت: تاکنون با دو هزار و ۱۴۱ خودروی متخلف برخورد و توقیف شده است.

سردار معصوم بیگی به کاهش ۱۳ درصدی آمار جانباختگان تصادفات درون شهری اشاره و اظهار کرد: در تصادفات سهم تخلفات عابران پیاده ۳۸ درصد و موتورسیکلت سواران ۴۱ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تصادفات جاده‌ای در تعداد تصادفات شاهد کاهش ۱۱ درصدی بوده‌ایم، افزود: این در حالی است که افزایش ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات برون شهری و جاده‌ای را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تخلفات رانندگان شامل عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه، عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر عمده دلیل تصادفات فوتی بوده است، ادامه داد: در این خصوص ۹ هزار خودرو حادثه ساز در جاده‌های استان اصفهان توقیف شده است.

کشف ۱۵ تن موادمخدر طی ۴ ماه

وی مجموعه کشفیات مواد مخدر استان اصفهان در سال جاری ۱۵ تن بوده است، ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

سردار معصوم بیگی به افزایش ۶۰۰ درصد کشفیات ماده مخدر صنعتی شیشه در استان اصفهان در چهار ماه امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: دراین زمینه با ۵۰ باند برخورد شده است و تعداد دستگیرشدگان در این خصوص با افزایش ۲۷ درصدی رو به رو بوده است.

وی افزود: آمار در حوزه برخورد با قاچاقچیان ۳۶ درصد، حمل کنندگان ۳۹ درصد و برخورد با فروشندگان خرد با ۱۶ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به افزایش روز افزون جرم در فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد: در این زمینه برداشت از حساب ۲۰۰ درصد و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای ۸۰ درصد و مزاحمت ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طرح مقابله با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: همچنین برخورد با اراذل و اوباش نیز در این خصوص در فضای مجازی مورد توجه قرار دارد.

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه مجازات‌های در نظر گرفته شده برای جرائم موجود در فضای مجازی بازدارنده نیست، ادامه داد: همچنین افزایش مراجعه مردم به این فضا برای خرید و فروش افزایش یافته و اینها دلیل افزایش جرائم در این بخش است.

وی با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش کار ویژه در استان اصفهان و تحرک این افراد خط قرمز پلیس است، ادامه داد: در این زمینه افزایش ۳۸ درصدی برخورد با اراذل و اوباش داشته‌ایم.

دلیل انفجار جوشکاری روستای اردیب

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص حادثه انفجار در روستای اردیب خور و بیابانک اظهار کرد: در این زمینه فردی مواد منفجره معدن را در دیوار کارگاه جوشکاری نگهداری می‌کرده که این مواد دچار آتش سوزی شده و منفجر شده است.

وی در خصوص حادثه واژگونی مینی‌بوس در محور داران – بوئین میان دشت، اظهار کرد: راننده این خودرو ۷۲ سال سن داشته، خودرو فاقد مدارک و در جاده غیرمجاز تردد داشته است، پلیس این پرونده را به صورت ویژه پیگیری کرده و با اقتدار اعمال قانون خواهد کرد.

سردار معصوم‌بیگی در خصوص آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی موتورسیکلت سواران گفت: در این زمینه مراکز آموزشی راه‌اندازی شده است، برخورد سلبی با این افراد نیز از دیگر راهکارهای پلیس است، این قشر شرایط خاص خود را دارند اما باید قانون را رعایت کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت دستگاه‌های ماینر اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار دستگاه ماینر توقیف شده است، چند روز پیش اعلام شد که ارز مجازی مُجاز است، اما هنوز آئین‌نامه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم و پلیس در خصوص استفاده از دستگاه‌های قاچاق برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین در خصوص تردد خودروهای بدون پلاک در سطح شهر اظهار کرد: هر گونه تردد این خودروها در سطح شهر ممنوع است و برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه جمع آوری متکدیان وظیفه نیروی انتظامی نیست، ادامه داد: دراین زمینه ۲۶ دستگاه مسئولیت دارند و باید همه در این خصوص برای ساماندهی متکدیان برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 384895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.