سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وزارتخانه شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با نهایی شدن تایید شورای نگهبان، مصوبه مجلس برای وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دولت ابلاغ می‌شود و دولت باید ظرف سه ماه سرپرست آن را تعیین کند.

به گزارش ایمنا، پروانه سلحشوری، نماینده مجلس که خود موجدانه پیگیر وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی بود، با تاکید این موضوع که وزارتخانه شدن سازمان ضروری بود، اظهار کرد: با وزارتخانه شدن امیدواریم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از چنین وضعیت نابسامانی نجات پیدا کند و دیگر شاهد تغییر پیاپی مدیریت‌ها و عدم تخصص‌گرایی در چنین حوزه‌های مهمی که مستقیم با هویت ملی و وحدت ملی گره خورده است، نباشیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: وزارتخانه شدن مسیر پاسخگویی به ملت را تسهیل کند و ضمن پاسداشت و حفاظت جدی میراث فرهنگی بستر اشتغالزایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی را برای مردم فراهم آورد.

سلحشوری از نهادهای مدنی، برخی از اصحاب رسانه، کارشناسان و دلسوزانی که او و همکارانش را در مسیر وزارتخانه شدن حمایت کردند، تشکر کرد و گفت: نیروهای متخصص و کارشناسان و فعالان مدنی و اصحاب رسانه که به صورت تخصصی در این حوزه فعالند باید مجلس را در تحقق اهداف حفاظت از میراث فرهنگی و رونق صنایع دستی و گردشگری به طور جدی حمایت و راهنمایی کنند و راهکارهای خود را ارائه دهند.

کد خبر 384893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.