۱۵ هکتار از اراضی ملی شوشمی در آتش سوخت/تولد ۲۰۰ نوزاد چند قلو در زنجان

در بسته خبری امروز از آتش‌سوزی هفت هکتار از مراتع طبیعی ایلام تا صدور پروانه ساخت رایگان برای سیل‌زدگان پلدختر و کاهش جمعیت جوان چهارمحال و بختیاری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بیش از ۱۱۰۰ روستای کردستان زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب است

کردستان: علی  محمدزاده، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کردستان گفت:‌یک‌هزار و شش روستا از کل روستاهای استان زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی و ۱۶۷ روستا فاقد لوله‌کشی است.

۱۵۰۰ واحد مسکن مهر در کردستان مشکل حقوقی دارد

کردستان: محمدصدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن مهر در استان مشکل حقوقی دارند که هیچ ارتباطی به راه و شهرسازی ندارد.

٣٠ درصد تأسیسات آب شرب کردستان فرسوده است

کردستان: محمدحسین محمدی ، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان از فرسوده بودن ٣٠ درصد از تأسیسات آب شرب استان خبر داد و گفت: برای رفع این مشکل نیازمند اعتبارات ویژه ای هستیم.

*****************************************************************************************************************************

آتش‌سوزی در ۱۵ هکتار از اراضی ملی «شوشمی»

کرمانشاه: یادگار غالبی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: ۱۵ هکتار از اراضی منابع ملی روستای مرزی شوشمی از توابع بخش نوسود بر اثر آتش‌سوزی، دچار خسارت شد.

ساماندهی بیش از ۹ هزار وانت‌بار و دیزل در کرمانشاه

کرمانشاه: سجاد سلیمانی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه از ساماندهی و صدور پروانه فعالیت برای بیش از ۹ هزار دستگاه وانت‌بار و دیزلی خبر داد.

۱۱۰۰ قرارداد در ۲۱ شهرک و نواحی صنعتی کرمانشاه منعقد شده است

کرمانشاه: بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در استان داریم، گفت: زمینی در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی استان است.

******************************************************************************************************************************

۷ هکتار از مراتع طبیعی ایلام در آتش سوخت

ایلام: جمال موسوی، فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: روز گذشته هفت هکتار از مراتع طبیعی و جنگلی ایلام در آتش سوخت. 

۳۵ درصد جمعیت عشایری کوچ‌رو ایلام از چرخه حمایتی امور عشایر خارج‌ شدند

ایلام: علی سلیمی، مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: ۳۵ درصد جمعیت عشایر استان ایلام با اسکان در مناطق مستعد کشاورزی از چرخه حمایتی امور عشایر خارج‌ شدند.

افزایش ۱۲۵۶ کارگاه به کارگاه‌های مشمول بیمه در ایلام

ایلام: سهیلا ملکشاهی، مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در راستای طرح تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی یک‌هزار ۲۵۶ کارگاه جدید به گارگاهای دارای بیمه تامین اجتماعی افزوده شد.

*******************************************************************************************************************************

۷ میلیارد غرامت به کشاورزان سیل‌زده لرستانی پرداخت شد

لرستان: فتح‌اله رفیعی، مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان گفت: ۹۵ درصد پرداخت خسارت به بهره‌برداران سیل‌زده استان در زیربخش‌های زراعی، باغی، دامی و آبزیان انجام شده است.

صدور پروانه ساخت رایگان برای سیل‌زدگان پلدختر

لرستان: صمد چراغی‌پور، شهردار پلدختر گفت: حدود ۱۳۴ پروانه ساخت رایگان برای سیل‌زدگان این شهر صادر شده است.

اختصاص ۱۰۸ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های لرستان

لرستان: عارف امرایی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اختصاص ۱۰۸ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های آسیب دیده از سیل به استان گفت: اعتبارات ابلاغی جوابگوی بازسازی راه‌ها نیست.

******************************************************************************************************************************

نظارت بر کار ادویه‌فروشان در همدان شدت می‌گیرد

همدان: علیرضا حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه از این موضوع که برخی واحدها نان خشک را به ادویه تبدیل می‌کنند اطلاعی ندارم گفت: با این حال دستور می‌دهم شعبه ویژه بهداشت تعزیرات حکومتی بازرسی لازم را از ادویه‌فروشان داشته باشند.

شناسایی ۳۶۵ انشعاب غیرمجاز در همدان

همدان: نفیسه فریدیان، سرپرست اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان ازشناسایی ۳۶۵ فقره انشعاب غیرمجاز طی سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱۹ انشعاب تبدیل به مجاز شده است.

محدودیت کشت صیفی‌جات در فضای باز در همدان

همدان: منصور رضوانی‌جلال، رییس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از سال زراعی ۱۴۰۰ـ ۹۹در استان همدان کشت خیار و فلفل و صیفی‌جات در فضای باز با محدودیت مواجه می‌شود.

******************************************************************************************************************************

تولد ۲۰۰ نوزاد چند قلو در زنجان ثبت شده است

زنجان: سید علی شفیعی، مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در سال‌جاری ۲۰۰ نوزاد چندقلو در این استان به دنیا آمده‌اند.

اجرای طرح جنگل‌کاری در ۱۲۲ هزار هکتار ازاراضی کشور

زنجان: فریبرز غیبی، رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است که امسال ۱۲۲ هزار هکتار در سطح کشور جنگل‌کاری صورت بگیرد.

نرخ رکود در واحدهای صنعتی زنجان، ۱۷ درصد است

زنجان: ایرج احمدی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: نرخ رکود در واحدهای صنعتی زنجان، ۱۷ درصدارزیابی شده، که پایین‌تر از نرخ رکود کشوری است.

******************************************************************************************************************************

کاهش جمعیت جوان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: طهماسب شیرانی، معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۷ درصد جمعیت جوان در استان ۳۲/۳ درصد است و امکان اینکه جمعیت به سمت میانسالی و کهنسالی برود زیاد است.

کلنگ‌زنی احداث ۳ خانه جوان در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: حمید کریمی، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: کلنگ احداث سه خانه جوان در استان در آینده بر زمین زده می‌شود.

خروج یک تن فرآورده دامی غیربهداشتی از چرخه مصرف در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: بیژن حسین‌پور، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان گفت: بیش از یک تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

*******************************************************************************************************************************

مناطق زلزله زده چرام مشکل آب ندارند

کهگیلویه و بویراحمد: فیض‌اله پاسره، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره زلزله ۵.۲ ریشتری چرام گفت: آب همه مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد وصل است.

۷۰ درصد تجهیزات پروژه‌های اجرایی پتروشمی ساخت داخل است

کهگیلویه و بویراحمد: رسول اشرف‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی اقتصادی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت:دستاورد درخشان صنایع پتروشیمی استفاده از تجهیزات ساخت داخل است که به شکوفایی اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

مهار آتش در دو هکتار از مراتع کوه سیاه چاروسا

کهگیلویه و بویراحمد: رضا آشیان، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری چاروسا گفت: آتش سوزی دو هکتار از مراتع کوه سیاه چاروسا مهار شد.

کد خبر 384886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.