تشریح اقدامات طرح جهاد همبستگی ملی در اصفهان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اقدامات طرح همبستگی ملی در اصفهان گفت: مردم و خیرین با حضور در مسجد محل سکونت خود متولی ساخت یک منزل مسکونی می‌شوند و هر کسبه و بازاری متولی تامین یک قلم اساسی از اقلام لوازم خانگی مردمی است که در سیل اخیر آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، سرهنگ پاسدار احسان‌اله رضاپور با اشاره به اجرای طرح همبستگی ملی در استان اصفهان اظهار کرد: در این طرح که از سوی سازمان بسیج به کلیه سپاه‌های استانی ابلاغ شده است، مردم و خیرین با حضور در مسجد محل سکونت خود متولی ساخت یک منزل مسکونی می‌شوند و هر کسبه و بازاری متولی تأمین یک قلم اساسی از اقلام لوازم خانگی مردمی است که در سیل اخیر آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح به عنوان فعالیت مثمر ثمری است که در پایگاه‌ها و نواحی بسیج در سطح استان اصفهان در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) تصریح کرد: تصاویر و ریز مشخصات منازلی که در سیل اخیر آسیب دیده‌اند در سایت عمران اجتماعی به نشانی omranejtemaei.ir موجود است و افراد خیری که قصد کمک و امدادرسانی به این منازل را دارند می‌توانند با ورود به سایت مذکور تحت عنوان مسجد محل خود مبالغ خود را واریز کنند.

وی گفت: بسیج سازندگی و نواحی مختلف بسیج به بازسازی مناطق سیل‌زده ورود پیدا کرده و مراحل ساخت از طریق تصاویر و فیلم‌ها از سایت عمران اجتماعی بارگذاری شده تا مردم عزیز و خیرین محترم از روند تعمیر و بازسازی منازل مطلع می‌شوند.

رضاپور با اشاره به مشکلات شهرستان پلدختر افزود: در بحث آواربرداری و پی‌کنی منازل این شهر مشکلاتی وجود دارد و برخی از مردم از پرداخت عوض و وامی که برای آن‌ها اختصاص یافته است دچار مشکل هستند برای همین ۵۰ میلیون تومان وام و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض برای مناطق شهری و ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون بلاعوض برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: برخی از مردم در روستاها که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند در تامین ضامن و بازپرداخت وام‌ها دچار مشکل هستند و از مردم عزیز و خیر ایران اسلامی درخواست می‌کنیم تا با کمک به افراد آسیب دیده در سیل در بازسازی منازل آسیب دیده مشارکت داشته باشند تا با اجرای این طرح و کمک دولت یک منزل ۶۰ متری در روستاها و ۸۰ متری در شهرها تا قبل از ورود به فصل سرما تحویل خانواده‌های سیل‌زده کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی اصفهان علی‌رغم مباحث بحرانی و حوادث غیر مترقبه در زلزله کرمانشاه، آذربایجان شرقی و در بم ورود پیدا کرد و کارهای ارزنده‌ای را در این شهرستان‌ها انجام داد، در کنار این فعالیت‌ها بسیج سازندگی در بیابان‌زدایی و مباحث کشاورزی نیز ورود پیدا کرده که تا کنون نزدیک به ۱۲ هزار هکتار از بیابان‌های استان با رشد ۹۸ درصدی سبزینه توسط بسیج سازندگی تحت پوشش قرار گرفته است.

وی گفت: پیشنهاد ۲ هزار هکتاری در منطقه خوزستان و مبارزه با ریزگردها نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد همچنین سنجش ملی فشارخون نیز از دیگر اقدامات این سازمان در سطح استان بوده است که با استقبال شهروندان نیز همراه بوده است.

رضاپور با اشاره به سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اضافه کرد: مبارزه با بیماری سالک توسط گروه‌های جهادی در ۵ نقطه استان اصفهان در حال انجام است و از ابتدای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ورود پیدا کرده و تا کنون نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اختیار قرار دادیم و نزدیک به ۹ هزار طرح اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده که در همین راستا نزدیک به ۱۱ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: در فعالیت‌های عمرانی چه در بخش کمک به دولت و چه در بخش اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اقدامات چشم‌گیری صورت گرفته است و سالانه بالغ بر ۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در حال اجرا داریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان درباره اعزام گروه‌های جهادی اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار نفر در عرصه‌های فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی، اشتغال‌زایی و عمرانی وارد میدان شدند و فعالیت چشم‌گیری انجام دادند و رتبه نخست کشور در بحث بیابان‌زدایی را نیز در اختیار داریم و روز به روز بر روحیه و انگیزه ما در راه خدمت‌رسانی به مردم کشور افزوده خواهد شد تا گام مؤثری در جهت رونق تولید برداریم.

کد خبر 384879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.