فروش حضوری بلیت اتوبوس‌های برون شهری در پایانه‌ها ممنوع می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: در راستای حل مشکلات تهیه بلیت در پایانه مسافربری امام رضا (ع)، جمع‌آوری دلالان و رفع وضعیت نامناسب فروش بلیت با همکاری انجمن صنفی شرکتهای اتوبوسرانی، پایانه‌های مسافربری و دادستانی طرح ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که فضای نامناسبی را در پایانه امام رضا (ع) ایجاد کرده است، حضور دلالان در پایانه است.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل به زودی طرحی اجرا خواهد شد که براساس آن بلیت‌ها به صورت الکترونیکی صادر شده و فروش دستی بلیت در پایانه ممنوع خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح مسافران می‌توانند بلیت‌های خود را به صورت الکترونیکی از سه طریق خرید از مبدأ، خرید از شرکت‌های خدمات سفر و مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی فروش بلیت خریداری کنند، اظهار کرد: لذا فروش دستی بلیت در پایانه ممنوع و تنها یک ساعت قبل از حرکت اتوبوسها مانند هواپیما اجازه فروش بلیط برای صندلی های خالی داده خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه و دلالان به جایگاه های سوار و پیاده کردن مسافران این قسمت همانند فرودگاه ایزوله خواهد شد و تنها مسافران می‌توانند پس از چک شدن بلیط با عبور از گیت در محل سوار شدن به اتوبوس حضور پیدا کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: این طرح آماده شده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم از دو تا سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت اجرای ادامه مسیر خط سوم بی‌آرتی، نیز گفت: قرار است ادامه این مسیر به صورت خط ویژه اجرایی شود و مصوبه اجرای آن از شورای همتا نیز گرفته شده و کارگروهی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط برای بررسی جزئیات طرح تشکیل شده است.

وی افزود: پس از تأیید نهایی، این خط ویژه بدون نصب نرده و یا مانع به جز در محل ایستگاه ها و با ایجاد مسیر گذر برای اتوبوس‌ها در ایستگاه ها با خط کشی اجرایی خواهد شد.

کاظمی در پاسخ به این سئوال که آیا نرده های مسیر خط سه BRT که اکنون از حرم مطهر تا میدان توحید نصب شده است، جمع آوری می شود، اظهار کرد: این بستگی به عملکرد شهروندان دارد اگر پس از اجرایی شدن خط ویژه از چهارراه ابوطالب تا میدان استقلال به صورت آزمایشی شهروندان رعایت کرده و با خودروهای خود وارد مسیر ویژه نشوند در ادامه می توان نرده ها را در مسیر یاد شده جمع آوری کرد.

محاسبه کرایه تاکسی های ویژه حرم مطهر با نرم افزار

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد همچنین در ادامه به حل چالش تعیین نرخ تاکسی‌ها در اطراف حرم مطهر رضوی با راه‌اندازی نرم افزار اعلام قیمت به مشتری براساس مسیر پیش از سوار شدن به تاکسی اشاره و تصریح کرد: در راستای حل دغدغه مردم و مدیریت شهری در این خصوص از جمعه گذشته و به صورت آزمایشی طرحی در ایستگاه‌ تاکسی‌ خطی دوربرگردان شیرازی اجرا شده که براساس آن مسافران پیش از سوار شدن به تاکسی با مراجعه به کیسوک‌های تاکسیرانی و با اعلام مقصد قیمت سفر را دریافت و سپس از تاکسی استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در صورت موفقیت این طرح، استفاده از نرم افزار در سایر ایستگاه‌های تاکسی اجرا می‌شود.

کاظمی همچنین در خصوص آخرین وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه نیز گفت: اولویت اول حل مشکل قرارداد ایستگاه‌های دوچرخه است که در دوره قبل بسته شده و اشکالاتی به آن وارد است که در این زمینه دستگاه‌های نظارتی و قضایی ورود پیدا کرده‌اند و شهرداری پس از اعلام نظر دستگاه قضایی اقدامات لازم را برای ساماندهی این ایستگاه ها انجام خواهد داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: با این وجود اقدامات مناسبی در توسعه خطوط دوچرخه برداشته شده است و امسال ۲۸ میلیارد تومان به بهسازی پیاده‌روها که مسیرهای دوچرخه نیز در آن در نظر گرفته شده، اختصاص یافته است.

کد خبر 384874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.