گل قاسم امیدها را زنده نگه داشت/ الاتحاد عربستان 2 - ذوب آهن ایران یک

تیم فوتبال ذوب آهن با وجود شکست در مقابل حریف عربستانی با امیدواری زیادی چشم به انجام بازی برگشت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن ایران با نتیجه نزدیک 2بر یک مغلوب حریف عربستانی خودش شد.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

ورزشگاه: زعبیل دوبی امارات

تماشاگر: 2 هزار نفر

گل‌ها: قاسم حدادی فر دقیقه 7 برای ذوب آهن ایران، لوییز خیمنز دقیقه 10 ، زیاد شافی دقیقه71برای الاتحاد عربستان

اخطار: لوییز خیمنز، حمدان شمرانی از الاتحاد، محمد نژاد مهدی، زبیر نیک نفس، میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فر از ذوب آهن ایران

اخراج:

ترکیب تیم الاتحاد عربستان: فواز القرنی، عبدالمحسن الفلاته، زیاد المولد، سعود عبدالحمید، حمدان الشمرانی، عبدالله المالکی، خالد السمیری(68- عبدالعزیز البیشی)، امیلیانو وکیو، کارلوس ویلانوئوا، لوئیز خیمنز (84-حسام مبارک)و رومارینهو

سرمربی: خوزه لوییس سیرا

ترکیب تیم ذوب‌آهن ایران: محمد باقر صادقی، وحید محمد زاده، محمد نژاد مهدی،  میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، رضا حبیب زاده(60-محمدرضا عباسی)، زبیر نیک نفس(71-مهدی مهدی پور)، دانیال اسماعیلی فر و ارسلان مطهری(80-احسان پهلوان)

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: ما نینگ(چین)

کمک‌ها: شی ژانگ و کائو یای؛ داور چهارم: فو مینگ/ نماینده مسابقه: طلال محمدعلی(اردن)؛ ناظر داوری: اسماعیل الحافی(اردن).

شرح بازی:

ذوب آهن در اولین بازی خودش در این فصل فوتبال در شرایطی به دیدار الاتحاد عربستان رفت که دانیال اسماعیلی فر تنها بازیکن جدیدی این تیم بود که در ترکیب اصلی قرار گرفته بود. در سوی مقابل التحاد هم با سرمربی شیلیایی خودش و حضور چجند بازیکن خارجی با کیفیت به دیدار ذوب آهن آمده بود تا با کسب برد در این بازی خانگی چشم به مسابقه برگشت داده باشد. بازی در ده دقیقه ابتدایی بسیار پرهیجان دنبال شد و به ثمر رسیدن گل از جانب هر دو تیم نوید برگزاری یک بازی جذاب و زیبا را داد. اما بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی الاتحاد بازی تا حد زیادی افت کرد و دو تیم بیشتر به دنبال کنترل بازی بودند تا دروازه خودشان را بسته نگه دارند و همین موضوه باعث شد توپ بیشتر در میانه میدان در جریان باشد. نیمه اول در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که شاهد موقعیت آنچنان خطرناکی بر روی دروازه ها نبودیم و انتظار می رفت که در 45 دقیقه مربیان شرایط بازی تغییر کند. با شروع نیمه دوم باز هم روند بازی تغییری نکرد و عدم علاقه هر دو نیم برای انجام یک بازی هجومی باعث شد تا ذوب آهن چشم به انجام یک بازی منطقی برای حفظ نتیجه داشته باشد و الاتحاد هم که چشم به استفاده از ضربات ایستگاهی و ارسالها داشت که یکی از همین توپها در دقیقه 71 تبدیل به گل دوم این تیم شد. بعد از اینکه ذوب آهن گل دوم را دریافت کرد شاگردان منصوریان کمی از لاک دفاعی خارج شدند ولی در نهایت اتاق دیگری نیفتاد و ذوب آهن به خاطر گل زده در خانه حریف با امید زیادی به استقبال بازی برگشت خواهد رفت.

شرح گل‌:

دقیقه 7 گل اول ذوب آهن: قاسم حدادی فر با یک ضربه ایستگاهی زیبا از پشت محوطه جریمه توپ را به کنج دروازه الاتحاد فرستاد.

دقیقه10 گل اول الاتحاد: نفوذ وکیو از جناح راست و ارسال این بازیکن به داخل محوطه جریمه باعث شد تا توپ با برخورد به پای مدافع ذوب آهن به تیر دروازه برخورد کند و در ریباند خیمنز از مقابل دروازه توپ را به گل تیمش تبدیل کند.

دقیقه71 گل دوم الاتحاد: کرنر ارسالی از جناح چپ به پشت محوطه شش قدم ذوب آهن فرود آمد تا زیاد شافی با یک ضربه سر توپ را به گوشه دروازه محمد باقر صادقی بفرستد.

دقایق حساس:

دقیقه14 - سانتر خیمنز از چپ به روی تیر دو با ضربه سر چکشی رومارینهو به بیرون رفت.

دقیقه29 - چرخش رومارینهو در داخل محوطه جریمه و شوت پای راست این بازیکن با شیرجه باقر صادقی کنترل شد.

دقیقه61 - نفوذ رومارینهو به داخل محوطه جریمه با ضربه بی دقت این بازیکن در موقعیتی تک به تک راهی بیرون شد.

دقیقه69 - محمدباقر صادقی با یک شیرجه بلند ضربه سر مهاجم الاتحاد را برگشت داد.

دقیقه90 - ضربه سر رومارینهو در اختیار صادقی قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

بازی کردن 3 بازیکن سرباز ذوب آهن در ترکیب ذوب آهن مهم ترین نکته این بازی بود.

بهترین بازیکن

امیلیانو وکیو و رومارینهو از بهترین بازیکنان الاتحاد در این بازی بودند.

کد خبر 384864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.