غرویان: مبنای سخنان آقای خاتمی گفت‌وگو است

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی شبانگاهی خود به ارائه اخبار منتشر شده طی امروز می پردازد:

نباید ریاست کمیسیون امنیت ملی به تندروها واگذار می شد

بهزاد نبوی فعال سیاسی  اصلاح طلب پیرامون عملکرد لیست امید گفت: مجلس دهم کمتر از سی تا چهل نماینده وابسته به جناح تندرو داشت. در مقابل ۲۵۰ نماینده اصلاح طلب یا اصول گرای معتدل داشتیم. من معتقد بودم اگر این دو باهم ائتلاف کنند، طیف اقلیت کوچک عملا نقشی در مجلس دهم نمی‌تواند داشته باشد. امروز در اثر بد عمل کردن، می‌بینیم رئیس مهمترین کمیسیون مجلس(کمیسیون امنیت) از طیف تندرو است. نایب رئیسی  مجلس از آقای مطهری که اصول‌گرای معتدل است، گرفته می‌شود. اگر ائتلاف صورت می‌گرفت، هر سال کار را به رقابت نمی‌کشاندیم. امسال حتی پیش از انتخاب هیئت رئیسه هشدار داده شد کاری که شما می‌کنید به حذف آقای مطهری منجر می‌شود، ولی کسی توجه نکرد.دوستان با کاری که کردند به آنها قدرت دادند؛ یعنی با اصول گراهای میانه رو و معتدل رقابت کردند و آنها هم نگران شدند که ممکن است برایشان در این رقابت مشکل ایجاد شود و به سمت تندروها رفتند و آنها را وارد بازی خود کردند تا نیرویشان را بیشتر کنند. این کار حتی سبب حذف دوستان اصولگرای معتدل شد. برای من مهم نیست که دوستان اصلاح طلب یا دوستان دیگر حذف شوند، ولی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یک کمیسیون مهم برای حفظ کشور امنیت و منافع ملی است و نباید در اثر ندانم کاری ریاست آن به تندروها واگذار شود.

آمریکایی‌ها در رویارویی با سپاه در خلیج فارس مغلوب محض بوده‌اند

سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از روابط عمومی کل سپاه با بیان سابقه‌ای از رویارویی نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج فارس و استیصال و درماندگی آنها طی چهل سال گذشته برابر ملت ایران تصریح کرد: خدای بزرگ را شاکریم کهامریکایی ها در صحنه های رویارویی با فرزندان مومن، انقلابی، جهادی، غیور و ولایت‌مدار ملت ایران در نیروی دریایی سپاه ،مغلوب محض و بازنده تمام عیار بوده اند و به ویژه می‌توان رخدادهای ۲۵ فروردین ماه سال ۶۷ و ۲۲ دیماه سال ۹۴  و  همچنین انهدام پهپاد متجاوز آنان در ماه گذشته را به آنها یادآوری کرد.

ناوشکن دماوند به موشک‌های عمود پرتاب، مجهز می‌شود

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم افتتاح مسابقات غواصی بین المللی نظامی ۲۰۱۹ که در جزیره کیش برگزار شد، درباره الحاق ناوشکن دماوند به ناوگان نداجا گفت: ما امسال الحاق ناوشکن دماوند در ناوگان شمال نیروی دریایی را خواهیم داشت این ناوشکن به طور کامل احیا شده و این کار در مدت ۱۸ ماه انجام شده است. تمامی ایراداتی که در نمونه های قبلی این ناوشکن وجود داشته در ناوشکن دماوند برطرف شده است.همچنین این ناوشکن به سامانه های راداری پیشرفته ای مجهز شده که دستیابی به اهداف دوردست را برای آن میسر می کن و به تسلیحات جدیدی مجهز شده که در حال پیش بینی برای تجهیز ناوشکن دماوند به سیلوهای پرتاب عمودی موشک هستیم.

ظریف نماد ورزیدگی و سختکوشی دیپلماسی ایران است

علی لاریجانی امروز به دیدار وزیر امور خارجه رفت، وی در ابتدای این دیدار با تشکر از اقدامات وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شما در این عرصه، مجاهدانه و خستگی ناپذیر عمل کردید و دستاوردهای بسیاری را برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردید.ئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدجواد ظریف را دیپلماتی ورزیده و باهوش خواند و ادامه داد: شما  به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور، با جدیت، هوشمندی، پشتکار و با اقتدار از مصالح ملی دفاع می کنید و تلاش های شما در عرصه بین المللی موثر بوده است که دشمنان ملت دست به تحریم شما زده اند.محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: با تمام توان از منافع ملی و حقوق ملت در عرصه بین المللی دفاع و حمایت می کنیم.

موتورسواری زنان مثل دوچرخه سواری منع شرعی و قانونی ندارد

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  با اشاره به صدور حکم شعبه یک دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام پلیس راهور به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان، گفت: به نظر می‌رسد دیوان عدالت اداری آیین نامه های مربوطه را در صدور این حکم مورد رسیدگی قرار داده و بر اساس ضوابط موجود تشخیصش این بوده که بین زن و مرد در دریافت گواهینامه موتورسیکلت تفاوتی وجود ندارد و همچنان که زنان می‌توانند گواهینامه رانندگی اتومبیل دریافت کنند در مورد موتور هم به عنوان یک وسیله نقلیه این امکان وجود دارد.وی با بیان اینکه «موتورسواری زنان مثل دوچرخه سواری منع شرعی و قانونی ندارد»، افزود: ما وظیفه داریم قید و بندی که نه شرعی و نه قانونی است را از مسائل فرهنگی و اجتماعی برداریم. زنان ما حقوقی دارند که در قوانین محترم شمرده شده و ما نمی‌توانیم به صورت سلیقه‌ای و به ضرر آنها قوانین را تفسیر کنیم. ضمن اینکه باید به فرهنگ سازی این موضوع هم کمک کنیم و از اینکه خانمی سوار موتور یا دوچرخه شده تعجب نکنیم.

اصولگرایان به دنبال جذب سبد آراء احمدی‌نژاد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به خبر دیدار قالیباف و احمدی نژاد و گمانه های انتخاباتی و سیاسی مطرح، گفت: اصولگرایان مترصد جلوگیری از رها شدگی احمدی‌نژاد هستند، اصولگرایان خود را مقصر بخشی از انحرافات احمدی‌نژاد و تیم وی می‌دانند و اذعان دارند که انتقادها و فشارهای مکرر موجب شد تا وی خط دیگری برای خود انتخاب کند.نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سبد رأی قابل توجه احمدی‌نژاد، تصریح کرد: گروه‌های سیاسی مختلفِ متمایل به جناح راست به دنبال جذب این سبد آراء به نفع خود هستند، به احتمال زیاد در هفته‌های آینده نیز اخباری مبنی بر جذب احمدی‌نژاد در رده‌های مختلف به گوش برسد البته که احمدی‌نژاد به راحتی سبد رأی خود را در اختیار سایر گروه‌های سیاسی قرار نخواهد داد.

چرا پناهیان به خاتمی توهین می‌کند؟

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه در مورد هجمه افرادی چون پناهیان به رئیس دولت اصلاحات در پی انتشار مقاله وی در گاردین مبنی بر ائتلاف برای صلح، تصریح کرد: خاتمی یک شخصیت بین‌المللی است و  محبوبیت زیادی در داخل کشور دارد. بنابراین گذشته افراد، مجموعه افکار و شخصیت افراد مشخص است. سخنان آقای پناهیان براساس حساب و مبنا نیست بلکه موضع‌گیری‌های  شخصی، یا خیلی جناحی و حزبی است. بنابراین روشن است حال و وضعیت آقای احمدی‌نژاد هم معلوم است. او مبنای مشخصی ندارد و هر روز موضعی می‌گیرد و نان به نرخ روز می‌خورد که نباید این گونه سخن بگوید. اما مبنای سخنان آقای خاتمی از زمان ریاست جمهوری این‌گونه بود که ابتدا گفتگوی تمدن‌ها را برابر نظریات علمی برخورد تمدن‌های هانتینگتون مطرح کرد که در واقع در سطح یک متفکر سیاسی نظریه پردازی بود؛ در حال حاضر نیز بر همان مبنا سخن می‌گوید. مبنای آقای خاتمی گفت‌وگو است و فکر می‌کنم واقعیت‌های جهان هم ما را به سمت پذیرش گفت‌وگو و مذاکره دیر یا زود خواهد برد.

کد خبر 384853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.