واردات محصولات تراریخته مغایر قانون مصوب مجلس است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تا کنون رعایت استانداردهای بهداشتی و ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نشده است.

به گزارش ایمنا، جلال محمودزاده در رابطه با واردات محموله تراریخته به کشور و میزان نظارت بهداشتی بر واردات، اظهار کرد: در زمینه واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی رعایت نکردن استانداردهای بهداشت وجود دارد و محصولات زراعی وارداتی معمولا آلوده به قارچ‌ها و آفات هستند که نشان می‌دهد مجموعه دولت در این زمینه حساسیت بالایی ندارد.

رعایت نکردن اصول بهداشتی موجب واردات نهاده‌های دامی آلوده می‌شود

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی باید رعایت استانداردهای بهداشتی را در زمینه واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی باعث می‌شود محموله‌های آلوده محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی وارد کشور کنند.

واردات محصولات تراریخته مطلقا ممنوع است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخلاف اینکه در برنامه ششم توسعه واردات محصولات تراریخته به صورت کلی و مطلقا ممنوع شده بیشتر محصولات مانند ذرت، سویا و روغن تراریخته هستند، ادامه داد: واردات محصولات تراریخته مغایر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و دولت باید با این موضوع برخورد جدی داشته باشد.

محصولات تراریخته وارداتی فاقد برچسب و لگو هستند

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون رعایت استانداردهای بهداشتی و ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نشده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات تراریخته وارداتی فاقد برچسب و لگوی تراریخته هستند و خریداران اطلاعی از تراریخته بودن آن ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصرف محصولات تراریخته برای انسان زیان دارد، اظهار کرد: در صورت مصرف محصولات تراریخته توسط دام باعث انتقال مضرات آن از طریق گوشت به انسان می‌شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 384851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.