وکلا از ضمانت دعوی بپرهیزند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: لازم است وکلا از ضمانت دعوی بپرهیزند، اگر تعهد به وکالت و تلاش در جهت انجام وظیفه را در نظر داشته باشید پس از آن مسئول این نیستید که نتیجه آنچه موکل می‌خواهد بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصفهانی ظهر امروز در مراسم اعطای پروانه کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه اصفهان با تبریک به کارآموزان وکالت با اشاره به اهمیت دوره کارآموزی، اظهار کرد: در شغل وکالت مباحث تئوری فرا گرفته در دانشگاه بسیار با مباحث عملی این حوزه متفاوت است.

وی با بیان اینکه آنچه در عمل می‌آموزید متفاوت از محفوظات شماست، افزود: اگر چه بدون علم و دانش ورز نمی‌توان کاری از پیش برد، اما این دانش شرط لازم است و شرط کافی نیست چرا که تجربه‌ای که با فعالیت عملی به دست می‌آید، بسیار متفاوت و ارزشمند است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز  اصفهان با تاکید بر اینکه احترام به قضات و کارمندان دادگستری برای کارآموزان ضروری است، تصریح کرد: اگرچه این احترام دو طرفه است، اما وکیل نباید کاری کند که احترام و اقتدار قاضی و دستگاه قضا پیش مردم یا موکلان خدشه دار شود.

وی با اشاره به اینکه در این حرفه صداقت و امانتداری حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: وکلا باید رازدار موکل بوده و همواره رعایت این امر را به یاد داشته باشند چرا که رعایت اخلاق حرفه‌ای برای یک وکیل یا کارآموز از ضروریات است.

اصفهانی با انتقاد از ضمانت دعوی از طرف برخی وکلا گفت: تعهد به وکالت بسیار مهم است و باید برای این تعهد تمام تلاش خود را برای انجام وظایف‌تان انجام دهید، اما پس از آن مسئول این نیستید که نتیجه آنچه موکل می‌خواهد بشود بلکه باید با نهایت تلاش یک پرونده را به سرانجام برسانید.

وی با تاکید بر لزوم دوری از حاشیه پردازی برای وکلا تصریح کرد: وکیلی که به دنبال رابطه باشد و بخواهد با این مسائل کار خود را پیش ببرد وکیل خوبی نیست و موکل او هم نمی‌تواند بر چنین وکیلی حساب کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز  اصفهان با بیان اینکه وظیفه وکیل جمع‌آوری مستندات قانونی است، افزود: وکلا نباید به دنبال حاشیه سازی باشند چرا که اگر مستندات شما محکمه پسند باشد و با ادله و مستندات متقن از موکل خود دفاع کنید به حاشیه سازی وارد نمی‌شوید.

وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت از ضروریات کار وکالت است، تصریح کرد: شاید این حرف تکراری باشد که قاضی و وکیل دو بال فرشته عدالت هستند، اما این جمله یک واقعیت است چرا که وکیل و قاضی خوب هر دو در ایجاد عدالت نقش دارند.

اصفهانی با تاکید بر اینکه باید هدف خود را احقاق حق بدانید، اظهار کرد: خدا را در نظر بگیرید و در همه کارها نیت الهی داشته باشید چرا که تنها صداقت و پاکی و نیت خالص و الهی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر کاری بدون اخلاص عمل بی‌نتیجه است، افزود: بدون اخلاص همه اعمال ما بی‌فایده خواهد بود خالصانه کار کردن، امانتدار بودن و حقوق موکل را رعایت کردن برای وکلا از هر چیز دیگری مهمتر است.

کد خبر 384839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.