جنگل‌ غذایی شناور در آب‌های نیویورک!

گروهی از هنرمندان شهر نیویورک از کانتینرهای کشتی‌های این شهر برای ساختن یک جنگل غذایی استفاده کردند که این اکوسیستم شناور روی آب‌های نیویورک در حال حرکت بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمبود فضاهای عمومی و منابع غذایی سالم، گروهی از طراحان و هنرمندان شهر نیویورک را برآن داشت تا از کانتینرهای کشتی‌های قدیمی برای ساخت یک جنگل غذایی شناور روی آب‌های این شهر بهره گیرند.

اکوسیستم شناور با طولی برابر با ۵۰ فوت، در تمام اسکله‌های شهر نیویورک لنگر می‌انداخت و در نتیجه ساکنان تمام محله‌ها می‌توانستند از این جنگل دیدن کنند و در فرآیند کشت گیاهان غذایی سهیم باشند. در نتیجه نوعی مشارکت اجتماعی متکی بر زنجیره‌های تامین گسترده منجر به ساخت پروژه جنگل غذایی شناور شهر نیویورک شد.

یک سازمان غیرانتفاعی، پروژه ساخت جنگل غذایی شناور از کانتینرهای کشتی‌های قدیمی را مورد حمایت مالی خود قرار داد. این جنگل به طور موقت و به مدت چند ماه برقرار بود اما طراحان آن امیدوار بودند پروژه‌هایی مشابه، اما دائمی در نیویورک حتی با هدف ایجاد کسب و کار وابسته به باغبانی و کشاورزی برای مردم ایجاد کنند.

پس از اتمام پروژه جنگل غذایی شناور، بسیاری از طراحان و معماران سراسر دنیا تصمیم گرفتند سازه‌هایی مفید به طور شناور روی رودخانه‌ها و دریاهای اطراف خود احداث کنند. به عنوان مثال، گروهی از طراحان یک استخر شناور در نیویورک، با اندازه‌ای برابر با یک استخر مخصوص مسابقات المپیک، احداث کردند که مجهز به فیلتر تصفیه آب بود. ساکنان شهر روتردام هلند و شهرهای دریای بالتیک نیز اقدام به ایجاد جنگل‌هایی شناور، با هدف توسعه شادی شهری، کردند.

کد خبر 384837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.