ارائه پروانه کسب رایگان به هنرآموزان طرح آموزش دوگانه

رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان، گفت: ۱۷ نمایندگی مجاز خودرو به صورت پایلوت شرکت کرده‌اند اما حتی اگر نمایندگی‌ها تمایل به کار با نیروهای آموزش دیده از طرح آموزش دوگانه نداشته باشند، به آنها پروانه کسب رایگان داده می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان، روح الله چلونگر با بیان اینکه طرح آموزش دوگانه هیچ هزینه ای برای واحد صنفی نخواهد داشت اظهار کرد: اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک تمام هزینه‌های مربوط به اشتغال را در این مبحث پذیرفته است.

وی افزود: نیروهای کار حرفه ای تربیت و زمینه اشتغال آنها فراهم شده همچنین تمام هزینه‌های صنفی حذف و اشتغال تضمینی انجام می‌شود.

چلونگر با بیان اینکه در ابتدای طرح ۱۷ نمایندگی مجاز خودرو به صورت پایلوت شرکت کرده اند، گفت: حتی اگر نمایندگی‌ها تمایل به کار با این نیروهای تربیت و آموزش دیده نداشتند، اتحادیه به این نیروها پروانه کسب رایگان می دهد زیرا هدف اصلی بعد از تربیت نیروی حرفه ای و ماهر، ایجاد اشتغال در سال رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان به انعقاد تفاهم نامه این صنف با فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی نمایندگی ها با وجود کمبود نیرو از ترس بیمه و اداره کار، در جذب نیروی جدید دچار تردید هستند اما در این طرح اداره کل فنی و حرفه ای تعدادی نیروی رایگان دست به آچار را آموزش و تربیت می کند و تحویل بازار کار واقعی می‌دهد.

کار در محیط واقعی و ضمانت اشتغال راهبرد اصلی آموزش دوگانه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان نیز گفت: این تفاهم نامه جهت آموزش و تعمیر خودروهای سبک ما بین اتحادیه خودروهای سبک و فنی و حرفه ای در بهمن ماه سال گذشته امضا شد و از اردیبهشت‌ماه امسال این کلید خورد.

آرش اخوان طبسی تاکید کرد: با این تفاهم نامه در عمل ۲۰۰ میلیارد خودرو به سیستم فنی و حرفه ای تزریق شد، در حالی‌که این اداره در بهترین شرایط برای آموزش تنها یک دستگاه خودرو زانتیا، پژوه ۲۰۶ و خودرو چِری (Chery) داشت.

وی با بیان اینکه در دنیا یکی از موضوعات مهم در صنعت و خدمات نیروی کار ماهر است، گفت: پیشرفت و ترقی در دنیا در سایه نیروی متخصص ایجاد می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه معضل بیکاری امروز دغدغه مسئولان است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام صنوف به دنبال نیروی کار هستند، اما فرد مناسب با آن شغل پیدا نمی شود که این اتفاق ما را به سمت بررسی نظام‌های پیشرفته مهارتی دنیا برد.

وی با بیان اینکه آموزش ها در دانشگاه ها و آموزش و پرورش در یک سیستم تئوری پیاده می شوند، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای ۷۰ درصد به صورت عملی و ۳۰ درصد به صورت تئوری است.

اخوان در خصوص نظام آموزشی دوگانه، گفت: در آموزش عملی این نظام، ۳۰ درصد آموزش‌ها در واحد کارگاهی فنی و حرفه ای و ۷۰ درصد دیگر در یک واحد صنفی و تولیدی و به صورت کاملا عملی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه دو راهبرد اصلی نظام آموزش دوگانه، کار در محیط واقعی و ضمانت اشتغال است، تصریح کرد: نظام آموزش دوگانه استاندارد برای نخستین بار در یک صنف تاثیرگذار در حال پیاده شدن است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: اگر قرار است مشکل بیکاری کشور حل شود برای افراد جویای کار سیستم آموزش دوگانه باید پیاده شود، همچنین برای شاغلان صنعت سیستم صلاحیت حرفه ای باید پیاده شود.

به گزارش ایمنا، برای نخستین بار در کشور، طی تفاهم نامه ای میان اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان و اداره کل فنی و حرفه ای، "نظام آموزشی دوگانه" در اصفهان پیاده سازی شد.

کد خبر 384834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.