۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
شهرکی بر بام یک مرکز خرید در چین

معماران چینی بر بام یکی از مراکز خرید بسیار بزرگ این کشور، شهرک کوچکی طراحی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند دهه اخیر استفاده بهینه از فضاها در اکثر شهرهای جهان، به خصوص شهرهای پرجمعیت، رایج شده است. بسیاری از معماران در سراسر دنیا سعی کرده‌اند مکان‌هایی جدید و کاربردی بر بام خانه‌ها و حتی پارکینگ‌ها طراحی کنند.

موفقیت چنین برنامه‌های توسعه محوری، مردم را در بسیاری از نقاط دنیا به سمت همکاری با پیاده‌سازی این‌ قبیل پروژه‌ها جذب کرده است. مردم چین به خلاقیت و نوآوری، به خصوص در زمینه خوراک، در سراسر دنیا معروف هستند. آن‌ها گاهی اوقات در زمینه املاک و ساخت‌و ساز نیز خلاقیت‌هایی به خرج می‌دهند که باعث شگفتی همگان می‌شود.

 به عنوان مثال، معماران در ژانژو، شهری در مرکز کشور چین، بر بام یکی از مراکز خرید این شهر مکانی شهرک مانند ساختند که در آن  چهار خانه مسکونی، فضاهای سبز متعدد، مزارع کوچک و بسیاری امکانات دیگر، درست شبیه به شهرهای واقعی، وجود داشت.

اگرچه ایده زندگی بر بام یک مرکز خرید ممکن است بسیار عجیب به نظر برسد، با این حال، می‌تواند بسیاری از مشکلاتی را برطرف کند که مردم در شهرهای چین، در عصر شهری‌شدن، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ استفاده از بام یک مرکز تجاری به عنوان یک منطقه مسکونی می‌تواند به ساکنان آن کمک کند خانه‌ای در مرکز شهر، با چشم‌اندازی زیبا و سرسبز داشته باشند.

علی‌رغم اهداف خوبی که معماران این طرح در نظر داشتند، مسئولان منطقه اجازه سکونت را به مردم در خانه‌های روی پشت بام ندادند و در نتیجه طراحان تصمیم گرفتند از خانه‌های ساخته شده به عنوان دفاتر اداری بهره گیرند و تعداد ۱۶۰ نفر را در این مراکز اداری استخدام کردند.

کد خبر 384817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.