سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تا سال ۱۴۰۴ اصلاح نمی‌شود

شاهین‌شهرومیمه_مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال‌های قبل آغاز شده و امسال شتاب بیشتری گرفته است و پس از سال ۱۴۰۴ اصلاحاتی در مورد آن انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین‌شهرومیمه، رضا مددی در "همایش روش‌شناسی استفاده از سند تحول بنیادین در تدوین برنامه‌های مدارس" در جمع مدیران مدارس این شهرستان، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان برنامه‌ای راهبردی که پشتوانه علمی مناسبی دارد در چهارچوب برنامه تعلیم و تربیت مبنای عمل و اقدام است.

وی عنوان کرد: اجرای این سند از سال‌های قبل آغاز شده و امسال شتاب بیشتری گرفته و پس از سال ۱۴۰۴ اصلاحاتی در مورد آن انجام می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول نقشه راه اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور و مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در وزرات آموزش و پرورش است و در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ همه برنامه‌های ستادی، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای بر اساس این سند انجام می‌شود.

مددی تصریح کرد: برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای مقاطع تحصیلی در چهار دوره متناسب نتظیم شده و در آن به همه جنبه‌های تعلیم، آموزش و تربیت به‌صورت متوازن توجه می‌شود.

وی گفت: اجرای سند تحول در مدارس به همکاری خانواده، معلمان و دانش‌آموزن و محوریت معلم نیاز دارد و همه باید نقش خود را در مسیر تعلیم  و تربیت به درستی ایفا کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: وی رمز موفقیت مدارس، پیوند با جامعه است، البته باید بینش جامعه نیز نسبت به تعلیم و تربیت اصلاح شود.

کد خبر 384814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.