سیتی قهرمان امسال، یونایتد پرافتخارترین

سوپرجام فوتبال انگلیس با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید. نگاهی به تاریخچه ادوار این جام می اندازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوپرجام فوتبال انگلیس روز گذشته - ۱۳ مردادماه - با پیروزی منچسترسیتی در ضربات پنالتی برابر لیورپول به پایان رسید تا این تیم برای ششمین بار قهرمان این مسابقات شود. منچسترسیتی که قهرمانی لیگ برتر را برای دو فصل پیاپی به دست آورده است، برای دومین بار تواست در این جام قهرمان شود. سیتی در فصل گذشته در جام حذفی نیز به قهرمانی رسیده بود و جام خیریه را برابر تیم دوم لیگ برتر جزیره برگزار می کرد.

در تاریخچه این مسابقات منچستریونایتد با ۲۱ قهرمانی در صدر ایستاده است و نزدیک ترین تعقیب کننده این تیم نیز آرسنال و لیورپول با ۱۵ قهرمانی هستند. البته آخرین قهرمانی یونایتدی ها در سال ۲۰۱۶ و آرسنالی ها در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده  که درست قبل از دو قهرمانی سیتیزن ها در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. پس از این سه تیم اورتونی ها با ۹ قهرمانی، تاتنهام با هفت قهرمانی و سیتی با شش قهرمانی در رده های بعدی قرار دارند. در کمال تعجب چلسی یکی از ناموفق ترین تیم ها در این جام است و فقط چهار بار قهرمان جام خیریه یا سوپرجام انگلیس شده است.

گفتنی است که فصل جدید لیگ برتر انگلیس، از روز جمعه آغاز می شود و بیست تیم این رقابت ها فصل جدید لیگ برتر را آغاز می کنند. فصلی که منچسترسیتی همچنان جدی ترین مدعی قهرمانی در آن است.

کد خبر 384807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.