۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
 شعر زندگی من است

آهنگ زندگی در میان ابیات، شعرها، غزل ها و قصیده ها پنهان شده اند. واژه به واژه، بیت به بیت میتوان همه زندگی را در آن یافت، زندگی مگر جز لذت بردن از لحظه هاست؟ لیلا مهذب شاعر جوانی است که شعر را زندگی میکند. کتاب شعر مینویسد و از آن لذت میبرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا مهذب در حاشیه مراسم رونمایی و جشن امضاء از دومین کتاب شعر خود که شب گذشته در عمارت هنرمند برگزار شد، به خبرنگار ایمنا گفت: نخستین مجموعه‌ام در سال ۱۳۹۶ در نشر فصل پنجم با نام "قرار بود بمانیم" با ۳۵ غزل عاشقانه منتشر شد. دومین کتابم در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با نام "روزهای بعد از این" منتشر شد. این مجموعه دارای ۳۸ غزل است که نوشتن آن را از سال ۹۶ آغاز کردم. اکثر شعرهای مجموعه عاشقانه است و دوغزل از این مجموعه به پدرم تعلق دارد که پس از فوتشان سرودم و یک غزل نیز به دخترم ملینا تعلق دارد که به مناسبت تولدش سروده شده است. مابقی غزل ها عاشقانه تلخ هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این غزل ها برای شخص خاصی سروده می‌شوند یا پیش زمینه حقیقی دارند گفت: شعرها دارای یک بخش واقعی و یک بخش تخیلی هستند. بخش زیادی از شعرهایم تصویر سازی و تخیل است، اما حسی که داخل مجموعه وجود دارد دارای پیشینه است.

نویسنده کتاب "روزهای بعد از این" گفت: رشته تحصیلی‌ام ادبیات بوده است، اما همیشه به شعر و موسیقی علاقمند بوده ام. از سال ۹۲ جدی تر به حس دوست داشتنم نسبت به ادبیات پرداختم. راه زیادی در پیش رویم وجود دارد، اما بخاطر یافتن علاقه ام و دنبال کردن آن بسیار خوشحال هستم.

مهذب افزود: به خاطر نداشتن تحصیلات تخصصی در این زمینه نمیتوانم نام نوشته‌های اولم را شعر بگذارم. تلاش کردم تا با شنیدن نقدها آموزش ببینم تا به جایی برسم که بتوانم بدون ایراد فنی شعر بنویسم.

وی تصریح کرد: ادامه دادن این راه برایم قطعی است. چرا که شعر گفتن تصمیم من نیست، شعر زندگی من است. شعر را زندگی می‌کنم و از آن لذت می‌برم و این اتفاق در انزوا می افتد. شعر یک جوشش درونی است و برای این جوشش نیاز به خلوت و انزوا دارد.احترام زیادی برای این خلوت قائل هستم و بسیاری از مواقع این فضا را خودم فراهم میکنم.

کد خبر 384782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.