۹۰درصد رانندگان تاکسی لاستیک رایگان دریافت کرده‌اند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: از زمان توزیع بسته حمایتی لاستیک رایگان در راستای حمایت از رانندگانی که سامانه هوشمند داشته‌اند تاکنون ۹۰ درصد رانندگان تاکسی لاستیک رایگان دریافت کردند.

هادی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون ۱۳ هزار حلقه لاستیک بین ۶۵۰۰ نفر از رانندگان دارای خودروی مجهز به تاکسی‌متر شهر اصفهان توزیع شده است.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های حمایتی به ناوگان تاکسیرانی اصفهان اظهار کرد: طرح سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی که از سال ۹۰ آغاز شد، به دلایل مختلف فنی و فرهنگی متوقف شد که شهروندان و رانندگان در این موضوع همکاری نکردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد هفت هزار و ۵۰۰ راننده تاکسی بین سال‌های ۹۰ تا ۹۳ از این طرح استفاده کردند که در این مدت دو بار مدیریت شهری در اصفهان تغییر کرد، اما این مشکل همچنان باقی مانده است.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی برای نصب این سامانه به صورت نقدی حدود دو میلیون تومان و به صورت غیرنقدی نیز بین ۲.۵ تا سه میلیون هزینه پرداخت کرده بودند و نسبت به بی‌استفاده ماندن آن مطالبه داشتند.

منوچهری با بیان اینکه شورای شهر با هدف حمایت ارائه بسته‌های حمایتی به ناوگان تاکسی‌رانی را تصویب کرد، افزود: این طرح از سال گذشته آغاز شد و تاکنون بیش از ۹۰ درصد رانندگان بسته حمایتی لاستیک خود شامل دو حلقه لاستیک را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین با هدف ارائه خدمات بهتر ناوگان به شهروندان و تغییر در شرایط ظاهری ناوگان طرح ارائه روکش صندلی رایگان به تاکسی‌ها آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد نیز توزیع شده و برای ۹۰ درصد باقی مانده نیز با پیمانکار به توافقات اولیه رسیده‌ایم که تا پایان سال این بسته نیز به صورت کامل توزیع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: معافیت رانندگان از پرداخت هزینه کارت شهری حمایت دیگری بود که از رانندگان صورت گرفت و به صورت کامل این طرح در اصفهان اجرایی شد و رانندگانی که از این سامانه استفاده می‌کنند، از این بسته حمایتی استفاده کردند.

منوچهری در مورد سامانه QR کد یا کیف پول الکترونیکی، گفت: در این طرح شهروندان از طریق کدهایی که در خودرو نصب شده کرایه‌ را پرداخت می‌کنند، اما از آن‌جایی که اجرای این طرح‌ در شهرهای مختلف با مخاطرات و شکست روبه رو شده، سعی کردیم روی این موضوع تامل بیشتری کنیم تا با احصاء خطاهای این طرح، محسنات آن را استفاده و این طرح را تا یک ماه و نیم آینده اجرایی کنیم.

کد خبر 384771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.