توسعه فضای سبز شهری گلپایگان

گلپایگان_سخنگوی شورای اسلامی شهر گلپایگان از توسعه فضای سبز شهری این شهر خبر داد و گفت: زباله‌ها در چهار کیلومتری شهر گلپایگان و در بهترین و حاصل‌خیزترین زمین‌ها دفن می‌شود و در آینده مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را به دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، مسعود اسکندری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در دو سال باقی‌مانده از دوره پنجم شورای اسلامی شهر پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام به پایان برسد.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری استان اصفهان منطقه کوچری گلپایگان بود که با احداث سد کوچری از بین رفت، البته احداث این سد نویدبخش آینده روشنی برای شهرستان خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گلپایگان از توسعه فضای سبز شهری این شهر خبر داد و افزود: کوچری از مراکز تفریحی بود که از نقاط مختلف کشور جذب گردشگر داشت، اما با از بین رفتن این منطقه تفریحی مردم با تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی ساخت و ساز می‌کنند که مشکلاتی برای آینده شهر ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زباله‌ها در چهار کیلومتری شهر گلپایگان و در بهترین و حاصل‌خیزترین زمین‌ها دفن می‌شود و در آینده مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را به دنبال خواهد شد، گفت: لازم است با پیگیری مجدانه در دو سال آینده کارخانه بازیافت چهار شهر گلپایگان، خوانسار، گوگد و گلشهر به بهره‌برداری برسد.

تدوین سند توسعه فضاهای ورزشی 

سینا ناظمی، مسئول کمیسیون شورای اسلامی شهر گلپایگان، اظهار کرد: رویکرد شورا در تنظیم و تصویب بودجه سال ۹۸ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه‌ریزی برای ایجاد درآمد پایدار در شهر بود.

وی از کلنگ‌زنی پارکینگ بازار، مجموعه چند منظوره فرهنگی ورزشی و مجموعه فرهنگی در محله باباعبدالله تا پایان امسال خبرداد و افزود: تا پایان سال ترمینال مسافربری جانمایی می‌شود.

مسئول کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه با همکاری شهرداری در سه ماه آینده سند توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی شهر تنظیم خواهد شد، گفت: ساماندهی رودخانه اناربار در مسیر پل شورا تا  پل آزادگان و پهنه‌بندی حریم شهر با ۷۰ درصد پیشرفت با هدف توسعه گردشگری شهر در حال ساماندهی است.

ناظمی با بیان اینکه برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت شهرداری با رویکرد عمرانی و گردشگری و فرهنگی در حال تهیه و تنظیم است، خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح جامع شهری در قالب برنامه پنج ساله عمرانی به شهرداری ابلاغ شد و بخشی از نواقص آن نیز رفع شده است.

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ زن سرپرست خانوار در حوزه حمل و نقل عمومی

طاهره خوشنویسان، مسئول کمیسیون تندرستی و ورزش شورای شهر گلپایگان با بیان اینکه در یک سال گذشته ۲۸ کار فرهنگی توسط این کمیسیون اجرا شده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته ۴۰ طرح برای ساماندهی مدیریت حمل و نقل شهرداری گلپایگان اجرا شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات حوزه حمل و نقل شهری می‌توان به سرویس‌دهی به همه محدوده قانونی شهر، راه‌اندازی سامانه سپند به منظور ارتقاء کیفیت سرویس مدارس، نوسازی ناوگان تاکسیرانی، نصب و راه‌اندازی دستگاه ای‌تی‌ام در پایانه مسافربری، ایجاد اشتغالزایی برای بیش از ۱۳۰ نفر در سرویس مدارس و ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در حمل و نقل عمومی و واگذاری قطعی شبکه تاکسی بی‌سیم به شرکت تعاونی رانندگان اشاره کرد.      

تعاونی گردشگری برای ساماندهی گردشگری گلپایگان شکل گرفت 

حمید نوروزی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گلپایگان اظهار کرد: رویکرد کمیسیون فرهنگی ایجاد بستری مناسب برای ارایه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان دوره ابتدایی در زمینه حفظ محیط‌زیست و فضای سبز است.

وی ادامه داد: طرح همیاران سبز برای نخستین بار در گلپایگان با حضور کارشناسان مجرب آموزش‌های خارج از مدارس و با هدف حفظ محیط‌زیست اجرا شد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گلپایگان از ایجاد انجمن بوم‌گردی و تعاونی گردشگری این شهر برای ساماندهی گردشگری خبر داد و افزود: باید با استفاده از اندیشه مردم راهکارهایی ارایه شود که کارهای بیشتری از طریق کمیسیون فرهنگی شورای شهر انجام شود.

کد خبر 384757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.