اعتراض شجریان به‌منع تعقیب شریعتمداری/ تجمع هزار معلم مقابل آموزش و پرورش

تجمع یک هزار معلم مقابل وزارت آموزش‌وپرورش، دو فوتی در تصادف مینی بوس دانش آموزان، آتش سوزی در وزارت نفت، اعلام نتایج اولیه کنکور در روز چهارشنبه، مشاهده یلوه نوک در تالاب گندمان و اعتراض شجریان به قرار منع تعقیب حسین شریعتمداری عناوین خبرهای بسته اجتماعی امروز ایمنا است که در ادامه می خوانید

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین آقاسی وکیل مدافع محمدرضا شجریان به قرار منع پیگرد برای حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان، اعتراض کرد.

وی گفت:شکایتی از سوی استاد شجریان در سال ۸۸ از حسین شریعتمداری مطرح کردیم که این شکایت در ادامه با ۱۹ شکایت دیگر علیه مدیرمسئول روزنامه کیهان جمع و تبدیل به یک پرونده واحد شد اما جالب این است که اخیرا و بعد از گذشت ۱۰ سال، شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در تمام این شکایت‌ها قرار منع پیگرد صادر کرده است.

این وکیل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب تهران، قربان بهزادیان رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، سید علیرضا بهشتی، محمدمهدی امامی ناصری، دفتر حقوقی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، خانه سینما به مدیریت محمدمهدی عسگرپور، سید علی‌اکبر محتشمی‌پور، لیلا زارعی، ابوالفضل فاتح، محمدرضا شجریان، رئیس دولت اصلاحات (دو شکایت) مهدی ملال‌لو مدیرمسئول وقت روزنامه ایران در سال ۸۹، دادیار شعبه اول بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، مهدی فتحی‌زاده، خدارحم مفید دهکردی، امیرحسین آذرمنش رئیس دادگستری سرابله، سید علی موسوی مطلق، عباس امیری‌فر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و میرحسین موسوی را شاکیان حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در این پرونده عنوان کرد.

شجریان افزود: شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تمام شکایات به جز شکایت دادستان تهران را به خاطر اینکه مجازات اتهامات انتسابی درجه ۶ محسوب و تا ۵ سال از وقوع جرم امکان پیگیری دارد، مشمول مرور زمان دانسته و رد کرده است. این در حالی است که حداقل در شکایت شجریان از شریعتمداری، در سال ۹۶ یعنی دو سال قبل لایحه کتبی روی پرونده گذاشته‌ام و حتی در زمان طرح شکایت، با احضار بازپرس دادسرا، شریعتمداری یک جلسه در دادسرا حاضر و دیگر نیامد و حتی از بازپرس وقت شعبه درخواست صدور حکم جلب کردم اما گفت که تلفن می‌زند و شریعتمداری را احضار می‌کند.

وکیل مدافع شجریان اضافه کرد: به صراحت ماده ۲۶۴ قانون آئین دادرسی کیفری، بازپرس باید ظرف پنج روز از تاریخ پایان تحقیقات، عقیده خود را در قالب قرار مناسب (منع پیگرد یا قرار جلب به دادرسی) صادر کند.

آقاسی گفت: شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران از شریعتمداری نیز مربوط به ۲۸ آذر سال ۹۱ و به اتهام توهین به مقدسات است که شعبه بازپرسی به علت عدم کفایت ادله جهت احراز وقوع رفتار مجرمانه قرار منع پیگرد صادر کرده است.

دو فوتی در تصادف مینی‌بوس دانش‌آموزان در یزد

رییس سازمان اورژانس استان یزد با اشاره به دو مورد فوتی و ۱۰ مصدوم در تصادف مینی‌بوس اردوی دانش‌آموزی شهرستان خاتم با یک دستگاه پراید،‌ وضعیت دانش‌آموزان حادثه دیده را مساعد خواند.

دکتر احمد دهقان با اشاره به حادثه تصادف یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان و یک خودروی سواری پراید در محور خرانق شهرستان اردکان، اظهار کرد: مینی‌بوس مذکور حامل دانش‌آموزان پسر شهرستان خاتم بود که در مسیر حرکت اردوی دانش‌آموزی به مشهد مقدس دچار این سانحه شد.

وی افزود: در این حادثه که در ۳۰ کیلومتری محور خرانق به ساغند اتفاق افتاده است، یک خودوری سواری پراید در برخورد با این مینی‌بوس دچار حادثه شد که متاسفانه دو نفر از پنج سرنشین این خودرو در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

دهقان در رابطه با وضعیت دانش‌آموزان حادثه دیده در این تصادف نیز بیان کرد: در مینی‌بوس مذکور ۱۱ دانش‌آموز پسر حضور داشتند که هفت نفر از آنها مصدوم شدند، سه نفر به دلیل سطی بودن جراحات در محل به صورت سرپایی درمان شدند و چهار دانش‌آموز دیگر برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند، ولی در مجموع حال همگی این دانش‌آموزان به علت سطحی و جزئی بودن جراحات، مساعد است

کشف زمین‌خواری ۵۵ میلیارد ریالی در شهرکرد

سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۵۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در شهرستان شهرکرد خبر داد و افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از بررسی ، با هماهنگی مقام قضایی عاملان زمین خواری را شناسایی و دستگیر کردند.

غلامزاده با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی، خاطرنشان کرد: حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست اندازی متجاوزان به این اراضی و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

آتش سوزی در ساختمان وزارت نفت

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت: آتش سوزی در ساختمان وزارت نفت ناشی از اتصال سیم‌های برق در طبقه منفی یک و اتاق باغبانی بود.

وی گفت: ساعتی پیش دودی در طبقات بالایی ساختمان وزارت نفت منتشر شد که مسئولان ایمنی ساختمان همکاران را از ساختمان خارج کردند. منشأ دود در کانال سیم‌های برق در طبقه منفی یک بود که بی درنگ با حضور مسئولان ایمنی از ادامه اتصال سیم‌ها و آتش گرفتن آن‌ها جلوگیری و تخلیه دود نیز از ساختمان انجام شد و همکاران هم در محل کار خود حضور پیدا کردند.

تجمع اعتراضی معلمان مقابل وزارت آموزش و پرورش!

به گزارش خبرنگار ایمنا حدود یک هزار نفر از معلمان حق‌التدریس سراسر کشور امروز در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

آنها در این تجمع شعارهایی همچون "ماده ۲۸ باید توقف بشه"، ۳۰" هزار حق‌التدریس استخدام"، "بودجه تعیین شده کجا هزینه می‌شه" خواهان تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود تا مهر امسال شدند.

آنها خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند، "پنجره‌ها را وا کن عدالت را اجرا کن".

عدم تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در شرایطی است که تعدادی از آنها سال‌ها به عنوان مربی پیش‌دبستانی یا معلم حق‌التدریس درمدارس کشور مشغول به فعالیت هستند و با بالا رفتن سن آنها این شرایط آخرین فرصت استخدامی برایشان محسوب می‌شود.

استخدام ۱۳ هزار معلم حق التدریس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امسال ۱۳ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام می‌شوند و طبق قانون مصوب مجلس باقیمانده افراد نیز تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام خواهند شد.

سیدمحمدجواد ابطحی درباره چرایی عدم تعیین تکلیف آئین‌نامه استخدامی معلمان حق‌التدریس اظهارکرد: آنگونه که سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد قرار است ۱۳ هزار نفر از نیروهای حق التدریس، مربیان پیش دبستانی‌ها و آموزشیاران نهضت سواد آموزی استخدام می‌شوند.

وی افزود: خواست معلمان حق‌التدریس این است که تمام ۳۲ هزار نفر آنها امسال استخدام شوند، مطابق قانونی که مجلس نوشته است، دولت تا پایان برنامه ششم توسعه باید معلمان حق‌التدریس را استخدام کند و این قانون مشخص نکرده است هر سال چه تعدادی باید جذب شوند.

دولت کمبود بودجه دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امسال برای استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضتی، بودجه گذاشته‌ایم اما چون دولت کسری بودجه دارد و نمی‌تواند بودجه موردنیاز برای پرداخت حقوق را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد بنابراین با استخدام ۱۳ هزار نفر موافقت شد البته تلاش شد تا تعداد بیشتری یا حداقل ۱۷ هزار نفر استخدام باشند اما فعلاً سازمان اداری و استخدامی برای جذب ۱۳ هزار نفر مجوز داده است.

ابطحی بیان‌کرد: معلمان حق‌التدریس می‌گویند، بودجه مربوط به استخدام ما را به حق التدریسی‌های ۹۲ به بعد و ماده ۲۸ اختصاص داده و حق ما را پایمال می‌کنند و این یک شبهه برای آنهاست که به همین دلیل دست به تجمع می‌زنند. بنده معتقدم مسئولان وزارتخانه و معاون پشتیبانی مالی وزارتخانه آقای الهیار ترکمن باید با آنها صحبت کرده و توضیح دهند که بودجه‌ مربوطه جای دیگری هزینه نشده و قانون هم این اختیار را داده است که ۳۲ هزار معلم حق‌التدریس تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۲ استخدام شوند، اما چون در برخی برهه‌ها حرف‌های خلاف واقع بیان شده است ممکن است این افراد اعتماد لازم را نداشته باشند.

نتایج اولیه کنکور سراسری چهارشنبه منتشر می‌شود

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ چهارشنبه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. 

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره افزود: داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در هر پنج گروه آزمایشی در روز چهارشنبه می‌توانند نتیجه اولیه آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند. نتیجه نهایی آزمون سراسری نیز دهه سوم شهریورماه اعلام می‌شود.

وی افزود: داوطلبان برای مشاهده و پرینت کارنامه خود باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

ذخیره‌سازی ۱.۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن سدهای کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: ۱.۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن سدهای استان ذخیره‌سازی شده است.

بهرام درویشی اظهار کرد: هم اکنون عملیات اجرایی ۹ سد از سدهای در دست احداث به پایان رسیده است و تاکنون بیش از ۲۰۷۱ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها صرف شده است. حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مراحل نهایی و پایانی این طرح ها نیاز است.

مشاهده گونه کمیاب "یلوه نوک سبز" در تالاب گندمان

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: برای نخستین بار گونه کمیاب "یلوه نوک سبز" در تالاب بین المللی گندمان مشاهده و در کمیته ثبت پرندگان ایران ثبت شد. با مشاهده این گونه تعداد گونه‌های شناسایی شده در استان به ۲۷۲ گونه رسید.

بازدید سرزده از بیمارستان‌ها به صورت هفتگی انجام می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به صورت هفتگی هم خودم و هم معاونان وزارت بهداشت از بیمارستان‌های کشور به صورت سرزده بازدید می‌کنیم و اگر در بیمارستان‌ها تخلف یا کاستی‌هایی مشاهده شود، بررسی و برخورد می‌شود.

سعید نمکی درباره بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور افزود: فقط خبر بخشی از این بازدیدها منعکس شده است و سرکشی‌های هفتگی از بیمارستان‌ها ادامه دارد. همچنین شبکه‌ای در حال راه اندازی است که خود مردم بر امور بیمارستان‌ها نظارت کرده و بتوانند مشکلات را به وزارت بهداشت به صورت مستقیم منعکس کنند. کارهای این شبکه نظارتی در حال انجام است و از ماه آینده راه اندازی می‌شود.

حصبه که روده ها را نابود می کند

حصبه بیماری خطرناک و مسری است که با تب همراه است و سیستم گوارشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی ممکن است منجر به مرگ فرد مبتلا شود.

یک متخصص گوارش و کبد گفت: حصبه بیماری خطرناک و مسری است که با تب همراه است و سیستم گوارشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی ممکن است منجر به مرگ فرد مبتلا شود.

وی درباره علائم بروز این نوع بیماری بیان کرد: نشانه‌های این نوع بیماری بعد از گذشت ۲۰ روز در بدن فرد ظاهر می‌شود و به صورت تب و جوش بروز پیدا می‌کند.

این متخصص گوارش در ادامه افزود:از علائم دیگر این نوع بیماری می‌توان به وجود جوش‌های قرمز رنگ در ناحیه شکم و گردن، ضعف، درد شکم، یبوست و سردرد اشاره کرد که البته این نوع نشانه‌ها در تمام بیماران ظاهر نمی‌شود؛ اگر این نوع بیماری درمان نشود حتما روده‌ فرد سوراخ خواهد شد.

وی درباره راه‌های پیشگیری از حصبه گفت: تنها راه پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت فردی است، البته اگر فرد از آلوده بودن غذا اطلاع داشته باشد باید از مصرف آن اجتناب کند.

کد خبر 384745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.