۱۰ دلیل که آرسنال را به زوال سوق داد

در آستانه‌ی فصل جدید لیگ‌های اروپایی، این دومین فصل است که پروفسور فرانسوی را روی نیمکت هیچ‌یک از تیم‌ها نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "آرسن ونگر" را در جمله‌های خودش جستجو کنیم؛ "یک مربی همیشه احساس تنهایی می‌کند؛ باید تصمیم بگیرد و خوب می‌داند تصمیم‌هایش زیر سوال خواهند رفت. یک مربی امروزی باید داده‌ها را جمع کند و تصمیم‌هایش را بر مبنای آگاهی بگیرد و در کنار همه آن‌ها باید اعتقاد داشته باشد تصمیم‌هایش درست بوده‌اند. به آدم‌های موفق که نگاه می‌کنید در می‌یابید نه فقط با انگیزه، بلکه با ممارست به توفیق دست یافته‌اند. باید به بازیکنان جوان آزادی داد تا خلاقیت شان را بارور سازند، باید مهارت‌های شان را بدون ترس از سکون به کمال برسانند. پیروزی در جوانی اهمیت چندانی ندارد.

در موناکو دریافتم برخی از بازیکنان که ستاره بشمار نمی‌روند بازیکنان کلیدی هستند. همان‌هایی که در تاریکی بسر می‌برند و دیده نمی‌شوند، چرا که سخاوتمندانه بازی می‌کنند. ما جیلبرتو سیلوا را داشتیم که او را چندان در جریان بازی نمی‌دوید، ولی میزان کار و دوندگی‌اش باورنکردنی بودند.  اعتقاد دارم هر چیزی در زندگی باید به چنان کمالی برسد که به هنر بدل شود. مدل کمونیستی در زمینه اقتصادی جواب نداد، ولی به نظر می‌رسد مدل سرمایه داری هم هرگز به پایداری نمی‌رسد.​

بازنشستگی یعنی مرگ. وقتی آرسنال را ترک کردم برابر قلمرو ناشناخته‌ای قرار گرفتم. از آن موقعیت‌هایی که نمی‌دانید چه باید بکنید. مربیگری را در بیست و نه سالگی آغاز کرده و چهل سال متوالی کار کرده بودم و کار.  در زندگی برخی جدایی‌ها را شما انتخاب می‌کنید و برخی جدایی‌ها بر شما تحمیل می‌شود. جدایی من و آرسنال ترکیبی از هر دو بود. به نقطه‌ای رسیدیم که طرفداران به تغییر نیاز داشتند. همه‌چیز در آخرین سال با دشواری بی حصری سپری شد و سلامتی‌ام را به خطر انداخت ، بنابراین با آن جدایی بار سنگینی از دوشم برداشته شد.در فوتبال همه چیز در امروز جاری است و متاسفانه آن چه دیروز انجام داده‌اید را به حساب نمی‌آورند. "

اما از بحث ونگر که خارج شویم، تیم فوتبال آرسنال در فصول اخیر نتایج درخشانی نگرفته و هواداران خود را نتوانسته به خواسته‌شان برساند.

در حالی که زمان چندانی به شروع فصل جدید لیگ برتر باقی نمانده است، طرفداران آرسنال با دلسردی به فصل پیش رو می‌نگرند. خبری از ورود بازیکنان بزرگ نیامده و امری و مالکان باشگاه هم در سخنانشان خوش بینانه حرف نزده‌اند. طرفداران باشگاه دلایل زیر را زمینه ساز خمودگی آرسنال خوانده‌اند.

یک: برپایی استادیوم جدید در دوران هجوم سرمایه‌های خارجی به لیگ برتر.

دو: استن "کرونکه آمریکایی" مالک باشگاه که مثل همتاهای خود در چلسی و منچستر سیتی یک بیلیونر نیست.

سه: تمدید قرارداد ونگر، در حالی که آن زمان طی نه سال فقط یک جام حذفی به چنگ آورده بود.

چهار: بی اعتنایی به گواردیولا و کلوپ در حالی که در زمان کنار گذاشتن ونگر، امکان به خدمت گرفتنشان وجود داشت.

پنج: فروش بازیکنان شایسته با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار.

شش: قوی‌تر کردن حریفان با فروش بازیکنان خوب به آن‌ها.

هفت: به خدمت گرفتن بازیکنان متوسط با قیمت بالا از سانگ و بنتنر گرفته تا اوزیل.

هشت: بدل شدن اوبامیانگ و لاکازت به بهترین بازیکنان تیم کنونی در مقایسه با سیاهه‌ای از متوسط‌ها که حتی لستر و وولوز هم آن‌ها را در ترکیبشان قرار نمی‌دهند.

نه: ناکامی در بازگشت به لیگ قهرمانان.

ده: ترکیب همه ۹ دلیل قبلی.

کد خبر 384736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.