الاکلنگ بین آمریکا و مکزیک همراه با مرد ایرلندی

هفته گذشته اتفاقات عجیبی در حوزه فرهنگ و هنر جهان رخ داد که می توانید اخبار مهمترین آن‌ها را در ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از یک رمان هزار صفحه‌ای بی وقفه تا بازی الاکلنگ کودکان میان مرز آمریکا و مکزیک را در مشروح رویدادها می‌خوانید:

رمان هزار صفحه‌ای با یک جمله: در میان نامزدهای جایزه ادبی بوکر امسال یکی از آثار دارای ویژگی غیرمتعارف و منحصر به‌ فردی است؛ رمانی هزارصفحه‌ای که تنها شامل یک جمله است و با تحسین منتقدان و خوانندگان نیز روبه‌رو شده است. خاص‌ترین نامزد امسال این جایزه "اردک‌ها، نوبوریپورت" نوشته "لوسی المان" شد که در واقع رمانی بلند و هزار صفحه‌ای است که تنها شامل یک جمله می‌شود. این رمان که به روش جریان سیال ذهن نوشته شده در واقع مونولوگ درونی یک زن خانه‌دار اهل اوهایو است که درباره همه چیز از شام مهمانی دیشب تا وجه تاریک آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ فکر می‌کند.

درگذشت شاهزاده برادوی: هارولد پرینس از چهره‌های اسطوه‌ای تئاتر برادوی آمریکا که با نمایش‌های معروفی چون  شبح اوپرا و سوئینی‌تاد بیست و یک بار برنده جایزه تونی شده در سن ۹۱ سالگی درگذشت. هارولد پرینس در طول دوران فعالیت هنری خود با شناخته‌شده‌ترین آهنگسازان و ترانه‌سرایان از لئونارد برنستاین، جری باک و سیون سوندهایم همکاری کرد. در سال ۲۰۱۵ نمایشی تحت عنوان شاهزاده برادوی درباره این کارگردان تاثیرگذار در ژاپن روی صحنه رفت که شامل مجموعه‌ای از معروفترین آهنگ‌های آثار وی می‌شد.

مرد ایرلندی جشنواره نیویورک را افتتاح می‌کند: مرد ایرلندی جدیدترین ساخته سینمایی مارتین اسکورسیزی به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و هفتمین جشواره فیلم نیویورک انتخاب شد. این فیلم نهمین همکاری اسکورسیزی و رابرت دنیرو است و همچنین اولین تجربه همکاری این کارگردان سرشناس و آل پاچینو را نیز رقم زده است. استیو زایلیان که پیش از این نگارش فیلمنامه ساخته‌هایی چون دارو دسته نیویورکی‌ها، فهرست شیندلر و مانی بال را بر عهده داشته ، مسئولیت نوشتن فیلمنامه مرد ایرلندی را نیز بر عهده داشته است.

دیزنی پر فروش ترین کپمانی دنیا: کمپانی دیزنی توانست به لطف اکران شیر شاه و رسیدن به فروش جهانی ۷.۷۶ میلیارد دلار، رکورد جدیدی را برای فروش یک استودیو فیلمسازی در گیشه به نام خود ثبت کند. دیزنی پیش از این در سال ۲۰۱۶ توانسته بود به فروش ۷.۶۱ میلیارد رکورد فروش جهانی یک استودیو فیلمسازی را به نام خود ثبت کند.

دیوار الاکلنگی آمریکا و مکزیک: طی یک پروژه هنری چیدمان (اینستالیشن) کودکان مکزیکی و آمریکایی در تعطیلات آخر هفته، در مرز مکزیک و ایالات‌ متحده فرصت بازی توسط یک الاکلنگ که از مرز دو شهر آل پاسو و چیئوائوا می‌گذرد را پیدا کردند. این پروژه هنری که دیوار الاکلنگی نام دارد، به منظور ایجاد حس اتحاد بین دو کشور انجام شده است.

ظاهر نوتردام بدون تغییر باقی می‌ماند: پارلمان فرانسه اخیراً قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن، مراحل بازسازی کلیسای نوتردام باید به گونه‌ای اجرا شود که هیچ تغییری در ظاهر کلیسای بازسازی شده نسبت به گذشته ایجاد نشود. پس از آن که پارلمان فرانسه از تصویب قانون ساخت بخش‌های آسیب‌دیده کلیسای نوتردام بدون هیچگونه تغییری نسبت به ظاهر سابق آن خبر داد،‌ ده‌ها طرح ارائه شده توسط طراحان مختلف برای بازسازی سقف نوتردام بی‌آنکه ثمر بخش باشند در مرحله طرح باقی ماندند.

اعلام نامزدهای صدف طلایی: جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۱۹ اسامی فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی برای دریافت صدف‌ طلایی این جشنواره را معرفی کرد. زیروویل از جیمز فرانکو، و پرنده‌ها فرود آمدند ساخته لویی آرشامبو، یک مرد سیاه سیاه ساخته آدیخان یرژانوف و نیروی کار ساخته دیوید زونانا را نیز در ردیف فیلم‌های حاضر این دوره اعلام کرد.

آتش در موزه هنر مدرن فرانکفورت: موزه هنر مدرن فرانکفورت که به عنوان یکی از مهمترین موزه‌های آلمان شناخته می‌شود، روز دوشنبه آتش گرفت. این موزه که در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های آلمان شناخته می‌شود. این موزه، محل نگهداری بیش از ۵۰۰۰ هزار اثر هنری از جمله تابلوهای نقاشی،‌ مجسمه، فیلم و عکس است. به گفته سخنگوی این موزه به دلیل پروژه بازسازی بیشتر آثار این موزه پیش از حادثه آتش‌سوزی به انبار منتقل شده‌ بودند.

کد خبر 384731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.