حصه و جلوان امیدوار به توسعه

کمی از دود دم میدان لاله که بگذریم و کامیون‌های اتوبان اردستانی پشت سر بگذاریم به "حصه" می رسیم، محله‌ای که اتوبان قلبش را دونیم کرده حال به دفتر "توسعه و تسهلیگری" چشم بسته که به همت تنی چند از جوانان و مسئولان شهری و استانی تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تابلو زیر گذر سوم حصه مشخص می‌شود، کانال باریکی که فقط برای یک خودرو سواری جای دارد بین حصه جنوبی، اتوبان و حصه شمالی و جلوان قرار دارد. برای رسیدن به "دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله‌های حصه و جلوان" باید از این راه باریک عبور کرده و به خیابان رودکی سپس کوچه سعدی رفت. در فرعی دوم این کوچه خانه آجری با حال و هوای متفاوت به چشم می‌خورد، خانه‌ای رنگی و شاد که بچه‌ها در آن از این سو و به آن سو می‌دوند.

اینجا دفتر توسعه و تسهیلگری محلی محله‌های حصه و جلوان است که برای کمک به این محله‌ها از تیرماه کار خود را آغاز کرده، اما امروز _۱۳مردادماه_ به صورت رسمی افتتاح می شود. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در این مراسم ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این دفتر گفت: این محله‌ها را میقات می‌نامم، میقات به محلی که در مکه احرام می‌بندند می‌گویند. این محله‌ها هم اگر برای آن هدف باید یک میقات واقعی است.

محسن سجاد ادامه داد: دفاتر تسهیلگری در این محله‌ها باید به صورت تخصصی و علمی توسعه محلی انجام دهند. این دفاتر فعالیت‌هایی غیر دولتی و غیر سیاسی دارند و باید اعتماد مردم را جلب کند. الان جریان انتخابات است و این جریانات نباید هدف غایی و نهایی دفتر را تحت تاثیر قرار دهد. عام المنفعه بودن این دفاتر باعث می‌شود تا تمام جریانات فکری به این دفاتر کمک کنند.

وی افزود: این دفتر کارشناس های اجتماعی، راه و شهرسازی و روان شناسی دارد. دفتر تسهیلگری و توسعه باید با درنظر گرفتن مسائل امنیتی، اجتماعی و آموزشی کمک حال دولت و شهرداری باشد. دز اصفهان چهار دفتر تسهلیگری را راه اندازی کردیم و نظارت بر کار این دفاتر بر عهده استانداری است و در اولویت دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری است.

قول شهردار منطقه برای ایجاد یک کلانتری

شهردار منطقه ۱۴ اصفهان نیز در مراسم افتتاحیه دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله های حصه و جلوان اظهار کرد: امروز مردم حصه به حداقل های خود رسیده اند. دفتر تسهیلگری برای ایجاد راهکار و بسترسازی توسعه محلی با همکاری جامعه محلی است. مردم محله حصه بسیار قانع هستند و از توسعه های شهر عقب نگهداشته شده اند. با ایجاد کمربندی شرقی تا ۲۲ بهمن سال جاری کامیون ها نیز از این بزرگراه دیگر رفت و آمد نخواهند کرد.

علی شمسی خاطرنشان کرد: بررسی‌های اجمالی خود را خانه به خانه انجام دهند و از کتابخانه حصه نیز استفاده کنند، از همه دستگاه های شهری، استانی و کشوری کمک خواهیم گرفت تا این محله به محله ای خوب و مرفه تبدیل شود.

در پایان صحبت های شهردار یکی از شهروندان منطقه تاسیس یک کلانتری یا باجه پلیس را برای امنیت زنان این منطقه مطالبه کرد و شهردار پاسخ داد: صحبت برای ایجاد یک باجه ۱۱۰ انجام شده و تا کمتر یک ماه دیگر این باجه تاسیس خواهد شد. خط اتوبوسی نیز برای رفت و آمد مردمان حصه به اصفهان ایجاد شده است.

میقات اینجاست

مدیرعامل شرکت ایوان نقش جهان به عنوان پیمانکار اصلی این دفتر سخنران آخر بود، وی گفت: در دفتر تسهیلگری به مردم قول آنچنانی نمی‌دهیم. ما توان سنجی می‌کنیم و بر اساس توانایی‌ها رفعالیت می‌کنیم، من در حصه یاد گرفتم در نهایت بی بضاعتی چقدر با شخصیت و با ادب باشم؛ اینجا را رها نکنید.

ناصر مشهدی زاده با بیان اینکه "میقات ما اینجاست" گفت: فیش‌های حج را من پس دادم چرا که میقات واقعی اینجا است. به مردم حصه قول می دهم که از توانایی و هنرهایشان استفاده کنیم و آن را شناسایی کنیم. این بچه ها نیاز به آموزش دارند، بر اساس قانون اساسی همه یاید حداقل‌ها را برای زندگی داشته باشند.

وی افزود: عبادت به جز خدمت خلق نیست، تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن. عهد خود با مردم را از یادمان نرود.

کد خبر 384724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.