اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح و نگه‌داشت فضای سبز

کاشان_مدیر منطقه دو شهرداری کاشان از صرف هزینه ۱۰ میلیارد ریالی برای اقدامات نگه‌داشت و اصلاح فضای سبز منطقه دو طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

احمد شاه‌بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال بیش از دو تن ضایعای شهری و نخاله از نواحی سه‌گانه منطقه دو جمع‌آوری و در محل‌های مجاز تخلیه شده است.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش شهروندان، تصریح کرد: جمع‌آوری زباله از مبدأ و تفکیک آن از مسائل مهمی است که نیازمند فرهنگسازی و آموزش صحیح است، جمع‌آوری زباله در نوبت روز هزینه‌های زیادی دارد، اما بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۹ شب این هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

مدیر منطقه دو شهرداری کاشان با اشاره به انجام عملیات شستشو و رفت و روب و جمع‌آوری زباله این منطقه توسط ۱۳۲ کارگر خدماتی، خاطرنشان کرد:  عملیات نظافت منطقه با دو دستگاه نیسان، شش دستگاه پرس زباله، دو دستگاه خودرو شستشوی و یک خودرو جارو مکانیزه انجام می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری کاشان گفت: میانگین تولید زباله هر شهروند روزانه ۶۲۵ گرم است و برای جمع‌آوری هر کیلوگرم زباله از مبدأ تا مقصد یک‌هزار و ۴۰۰ ریال هزینه می‌شود.

وی با اشاره به صرف ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت نگه‌داشت و اصلاح فضای سبز این منطقه در چهارماه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و ۷۵۱ هزار مترمربع چمن‌زنی در ۱۳ دوره، سم‌پاشی شش هزار و ۶۰۰ اصله درخت در سه دوره، کوددهی چمن‌ها به متراژ ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع و علفزنی ۱۶۰ هزارمترمربع از فضای سبز انجام شده است.

 مدیر منطقه دو شهرداری کاشان یادآور شد: مساحت فضای سبز پارک‌های سطح منطقه دو ۲۳۶ هزار و ۸۴۴ مترمربع است و ۶۰ کارگر امور مربوط به نگهداری از فضای سبز منطقه را انجام می دهند.
احمد شاه بالایی  از عقد ۳۳ قرار داد با اعتبار ۳۶ میلیارد وسیصد میلیون ریال  در حوزه پیمان ورسیدگی طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد وافزود این قرار دادها در حوزه های فنی وعمرانی،خدمات شهری واداری مالی در منطقه دو شهرداری کاشان منعقد شده است.

کد خبر 384721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.