تاثیر طب سوزنی بر زیبایی پوست/ قند خون را کنترل کنیم

شناخت افراد در معرض خطر سکته قلبی، بهترین راه مقابله با ژن‌های چاقی، ملزم بودن پزشکان به رعایت تعرفه‌های مصوب، تاثیر طب سوزنی بر زیبایی پوست و کنترل قند خون در کوتاه‌ترین زمان با هشت گام سالم را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه جامعه پزشکی بر اساس قانون ملزم به رعایت تعرفه‌ها هستند، گفت: دادسرای نظام پزشکی مسؤول رسیدگی به این گونه تخلفات است.

جواد مولایی در خصوص سوژه ثبت شده با عنوان "عدم رعایت تعرفه ویزیت پزشکان" اظهار کرد: در زمینه تعرفه‌گذاری جامعه پزشکی مظلوم واقع شد به دلیل اینکه لوازم و تجهیزات پزشکی گران شد اما تعرفه‌های پزشکی افزایش واقعی نداشت

وی افزود: به هر حال قوانین سازمان نظام پزشکی در این سازمان مصوب شده است و جامعه پزشکی باید بر اساس قانون عمل کنند.

مولایی با بیان اینکه جامعه پزشکی که بر اساس قانون ملزم به رعایت تعرفه‌ها هستند، گفت: دادسرای نظام پزشکی مسئول رسیدگی به این گونه تخلفات است همچنین معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موارد را به دادسرای نظام پزشکی اطلاع دهند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در شهر تهران و شهرستان‌ها نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند این موارد را به دادسرای نظام پزشکی شهر مورد نظر اطلاع داده تا به تخلفات رسیدگی شود.

چه کسانی در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه درد قفسه سینه از فک تحتانی تا ناف می‌تواند علامت سکته حاد قلبی باشد، افراد در معرض خطر سکته را معرفی کرد.

رامین اسکندری، در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق، اظهار کرد: یکی از مهم ترین علل مرگ و میر در ایران سکته های قلبی است که بالاترین آمار فوتی ها بعد از حوادث را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی مردم جهت پیشگیری و درمان به موقع و سکته‌های قلبی بسیار حائز اهمیت است گفت هر چه اقدامات لازم برای بیمار دچار حمله قلبی سریع‌تر صورت گیرد شانس حیات آن نیز بیشتر خواهد شد و هرچه دیرتر به پزشک ارجاع داده شود و اقدامات درمانی صورت گیرد آسیب به قلب بیشتر شده و شانس زنده ماندن بیمار نیز کاهش می‌یابد.

فلوشیپ فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی،  ادامه داد: امروزه روش استفاده از استنت برای باز کردن رگ قلب یا به اصطلاح همان فنرزنی در کمک به بیمار بسیار مهم است و در کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق تلاش شده که جدیدترین دستاوردهای علمی و مشکلات و راه‌های مواجهه با آن را به افرادی که با این حوزه در ارتباط هستند ارائه دهیم.

اسکندری گفت: استفاده از بالن برای بیماران دچار حمله حاد قلبی در بخش آنژیوگرافی جزو روش‌های موفق نسبت به روش‌های دارویی تنها است و شانس زنده ماندن بیمار را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون و چربی بالا و افرادی که سابقه فامیلی سکته قلبی دارند همچنین افراد سیگاری بیشتر در معرض ابتلا به سکته های قلبی هستند.

این متخصص قلب و عروق در مورد علائم هشداری سکته‌های قلبی، گفت: درد قفسه سینه از فک تحتانی تا ناف باید جدی گرفته شود چرا که می‌تواند این مشکل نشان دهنده سکته قلبی باشد همچنین درد در قفسه سینه ممکن است همراه با نفس تنگی و تپش قلب، تهوع و تعریق باشد ولی علامت اصلی درد پشت جناق قفسه سینه است که با افزایش فعالیت بدنی شدت می‌یابد.

وی افزود: در بیست و یکمین کنگره تازه های قلب و عروق در زمینه پیشرفت در درمان دارویی نارسایی قلبی، پیشرفت در درمان های دارویی آریتمی قلبی و درمان های نوین دارویی ایسکمی قلب، جدیدترین دستاوردها ارائه و اساتید و صاحبنظران برجسته نظرات خود را مطرح می‌کنند.

تاثیر طب سوزنی بر زیبایی پوست

طب سوزنی به عنوان روش پیشگیرانه است.طب سوزنی یک روش شفا دهنده ۳۰۰۰ ساله از طب سنتی چینی است که در آن سوزن هایی نازک داخل بدن تزریق می شوند.

طب سوزنی یک روش شفا دهنده ۳۰۰۰ ساله از طب سنتی چینی است که در آن سوزن هایی نازک داخل بدن تزریق می شوند. طب سوزنی به طور گسترده ای بر کاهش درد، تعادل انتقال دهنده­ های ­سیستم ­عصبی­ مرکزی­ و به عقیده بسیاری بر زیبایی پوست نیز تاثیر دارد. این روش درمانی در ترکیب با سایر روش های درمان توصیه می شود. طب سنتی چینی بر اساس یک فلسفه باستانی بنیان نهاده شده است که جهان و بدن را برحسب دو نیرو متضاد به نام های «یین و یانگ» توصیف می کند. هنگامی که این نیروها در تعادل باشند، بدن سالم است. انرژی، به نام “چی (chee) ” در مسیرهای خاص در سراسر بدن جریان می یابد. این جریان ثابت انرژی، نیروهای یین و یانگ را متعادل می سازد و منجر به اثرات درمانی می شود.

طب سوزنی روش پیشگیرانه

طب سنتی چینی علائم و ریشه هر گونه مشکلات مربوط به سلامتی را درمان می کند. پوست، که بزرگترین ارگان در بدن ما است، به عنوان عامل دو جانبه برای سلامت درونی و بیرونی عمل می کند. بنابراین، علائم پیری زودرس می تواند در واقع بیان بیرونی بسیاری از شرایط از جمله استرس، اختلالات هورمونی و تغذیه ای باشد. ترکیب  طب سوزنی سنتی چینی با روش های بسیار تخصصی باعث به حداقل رساندن خطوط چین و چروک و افزایش سن می شود.

این روش فقط مربوط به سوزن نیست

طب سوزنی در مورد راه هایی است که شما سوزن ها را احساس می کنید. این روش تاثیر قابل توجه و سازنده ای بر لایه های پوست دارد و علل پیری را براساس رویکردی جامع در نظر می گیرد. با استفاده از طب سوزنی  سلامت کلی پوست افز

ایش یافته و به جوانسازی پوست نیز کمک می کند.

روش طب سوزنی بازسازی و تحریک بدن

بر خلاف بسیاری از درمان های زیبایی، در این روش نه تنها نشانه های موضعی و سطحی از پیری زودرس برطرف می شود، بلکه علل درونی و واقعی پیری نیز با تحریک و هدایت انرژی شفابخش بدن به منظور ترمیم پوست درمان می شوند.

 برنامه ی حساس درمانی مبتنی بر این روش سنتی چینی با میکرو سوزن های فوق العاده ویژه برای نقاط خاصی از بدن و چهره به طور مستقیم بر بیوشیمی مغز و عملکرد بدن تا ثیر می گذارد(افزایش جریان اکسیژن، جریان انتقال دهنده های عصبی ضد التهابی قوی، افزایش پاکسازی سلولی). این روش همچنین باعث تحریک سلول های فیبروپلاستی می شود که در درون لایه عمیق پوست بوده و باعث تولید کلاژن و الاستین جدید می گردد. این تحریک موجب ساخت عامل های اصلی ساختمانی پوستی می شود که برای مبارزه با پیری بسیار مهم هستند.

کمک به جوانسازی پوست

با افزایش توانایی پوست، بازسازی و افزایش سطح کلاژن و الاستین، به طور چشمگیری بهبود، چین و چروک و خطوط کاهش می یابد و پوست جوان تر می شود.

کاهش استرس

طب سوزنی، بیوشیمی های طبیعی مغزی را تسهیل تا به کاهش استرس، کاهش سطح کورتیزول و افزایش سطح اندورفین و سروتونین در سراسر بدن کمک کنند. درنتیجه، آرام سازی بدن و کاهش استرس باعث آرامش عضلات صورت و کل بدن شده و پوست زیباتر یه نظر می رسد.

روشی آرامش بخش

قرار گیری سوزن ها در نقاط استراتژیک برای رفع هر گونه عوارض پوستی اعمال می شوند. این سوزن ها اجازه می دهد پوست و گیرنده های آن به درمان پاسخ دهند. می توان بعد از انجام طب سوزنی از ماسک های گیاهی و ماساژ درمانی نیز استفاده نمود(برای باز کردن کانال های انرژی روی صورت، همچنین برای آرام کردن ماهیچه های صورت و بهبود گردش خون) که به نظر می رسد برای سلامت و زیبایی پوست مفید باشد.

 عدم اثرات جانبی منفی

این روش درمانی عوارض جانبی نداشته و حتی می توان برای خانم های باردار (تا ماه پنجم بارداری) نیز انجام شود.

طب سوزنی بهتر از بوتاکس است

طب سوزنی بر کل پوست تاثیر گذاشته در حالی که بوتاکس فقط بر عضلات زیر پوستی اثر می کند و سلامت، نشاط و عملکرد واقعی پوست را تحت تاثیر قرار نمی دهد. مطالعات نشان داده که در درازمدت، روش های مشابه بوتاکس حتی می تواند حجم عضلات صورت را کاهش و همچنین منجر به حداقل رسیدن میزان خون و اکسیژن رسانی به پوست شود.

موقتی نبودن اثرات این روش

طب سوزنی مبتنی بر زیبایی پوست، توانایی آن را برای بازسازی و بهبود کیفیت ساختار درونی به صورت پایدار افزایش می دهد.

 به طور کلی پژوهش های صورت گرفته تاکنون اثرات مثبت طب سوزنی را بر روی سیستم عصبی، سیستم های غدد درون ریز، سیستم ایمنی، سیستم قلبی – عروقی و سیستم گوارش نشان می دهد. طب سوزنی با تحریک سیستم های مختلف بدن، می تواند منجر به کاهش درد، بهبود خواب، بهبود عملکرد گوارشی، زیبایی پوست و احساس آرامش و بهزیستی شود.

بهترین راه مقابله با ژن های چاقی

پزشکان بر این باورند که "آهسته دویدن" بهترین راه مقابله با ژن‌های چاقی است. افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به چاقی هستند راحت‌تر از افراد دیگر دچار اضافه وزن می‌شوند. هرچند، وجود ژن‌های چاقی نمی‌تواند دلیلی بر تسلیم شدن در برابر افزایش وزن باشد.

در این بررسی به ارزیابیِ تاثیر انواعی از حرکت‌های ورزشی پرداخته شد که می‌توانند در کاهش خطر ابتلا به چاقی حتی در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد اضافه وزن هستند موثر باشند.

محققان به ارزیابی اطلاعات بیش از ۱۸ هزار نفر در تایوان که ۳۰ تا ۷۰ ساله بودند پرداخته و آزمایشاتی را روی نمونه خون و ژنوم‌های آنان انجام داده‌اند. همچنین از آنان در مورد فعالیت‌های بدنی و نوع آن پرسش‌ شد

محققان ژنوم‌های شرکت کنندگان در این مطالعه را اسکن کرده و ژن‌های مرتبط با افزایش خطر چاقی را بررسی کردند. سپس به این موضوع پرداخته شد که آیا برخی انواع حرکات ورزشی با این خطر مقابله می‌کنند؟

در مجموع، افرادی که هر نوع فعالیت بدنی داشتند نسبت به سایر افراد از شاخص توده بدنی (BMI) کمتری برخوردار بودند و این شرایط در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد چاقی نیز هستند مشاهده شد. هرچند، تاثیرگذاری آهسته دویدن در مقابله با چاقی بیشترین میزان بوده است.

کنترل قند خون در کوتاه ترین زمان با هشت گام سالم

اگرچه نگه داشتن قند خون در محدوده سالم نیاز به زمان دارد، اما شما می توانید با اتخاذ روش هایی در زندگی که شاید چندان وقتگیر نباشند، برای برنامه ریزی بلند مدت کنترل دیابت خود را آماده کنید.

دراینجا برخی از روش های کنترل قند خون معرفی شده اند که شاید انجام دادن شما کمتر از ۱۵ دقیقه از شما وقت بگیرد. انجام این اقدامات در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، به شما بیشتر این امکان را می دهد که سلامت عمومی خود را با وجود بیماری، ارتقا دهید:

پیاده روی کوتاهفعالیت های هوازی مانند پیاده روی یکی از موثرترین راه ها برای پایین آوردن قند خون است و تحقیقات نشان می دهد انجام سه وعده ۱۵ دقیقه ای پیاده روی در طی روز بخصوص بعد از غذا در کنترل قند خون بسیار موثر است.

مصرف سالاد در وعده شام: انتخاب یک سالاد ساده در شب هنگام به عنوان وعده شام و استفاده از سبزیجات با حجم بالا و کم کالری به از دست دادن وزن اضافه در دیابتی ها کمک می کند. استفاده از سرکه همراه با سالاد مفید است چون طبق تحقیقات منجر به کاهش قند خون می شود و تاثیر مثبتی بر قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو دارد. سرکه یک طعم دهنده بدون کالری است و برای کنترل وزن در هنگام مصرف سالاد بسیار مفید است. بهتر است سرکه را در ظرف چاشنی کنار سایر چاشنی ها بر روی میز قرار دهید تا از آن بجای سس سالاد استفاده شود. برای تهیه سس سالاد می توانید دو سوم میزان از سرکه و یک سوم روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.

نگه داشتن یک یادداشت غذایی: از دست دادن حتی ۱۰ پوند وزن می توان مدیریت و کنترل قند خون را بهتر کند و تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک یادداشت غذایی روزانه می تواند کنترل وزن را موفق تر کند. ثبت هر وعده غذایی و یادداشت موادی که مصرف کرده اید، شاید هر دفعه تنها دو دقیقه زمان شما را بگیرد، اما یکی از بهترین و البته رایگان ترین راه ها برای اندازه گیری میزان کالری دریافتی در مبتلایان به دیابت است.

آماده کردن پکیج ناهار: مسلما رفتن به رستوران و مصرف فست فودها راهی فوری برای از بین بردن حالت گرسنگی است و البته حجم زیادی از سدیم و کالری را نیز بهمراه کربوهیدرات های تصفیه شده وارد بدن می کند. در عوض به همراه داشتن یک پکیج ناهار سالم همراه با محصولات تازه و غلات سبوس دار می تواند مدیریت قند خون را در مبتلایان به دیابت بسیار راحت تر کند.

انجام ورزش های قدرتی در هفته: اگرچه ورزش های هوازی منظم مانند پیاده روی برای کنترل اضافه وزن و چاقی در دیابتی ها موثر است، اما انجام ورزش های آموزش قدرت برای حفظ توده عضلانی باعث کاهش مقاومت به انسولین در دیابتی ها می شود و انجام آنها دو تا سه وعده در هفته ضروری به نظر می رسد.

بررسی سلامت پاها: دیابت می تواند به رگ های خونی آسیب بزند و منجر به دیر بهبود یافتن زخم در بدن و در نهایت قطع عضو بخصوص از ناحیه پاها شود. اگز زخم های باز درمان نشوند، ممکن است در دیابتی ها عفونت های جدی به همراه داشته باشند. افراد مبتلا به دیابت به همین دلیل باید هر روز نسبت به بررسی سلامت پاهای خود اقدام کنند و در صورت بروز هر گونه بریدگی و کبودی اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهند. اگر زخم بعد از ۴۸ ساعت شروع به بهبود نکرد، باید حتما با پزشک تماس گرفته شود. اگر شما به عنوان فرد دیابتی قادر به چک کردن تمام نقاط پای خود نیستید، از دیگران کمک بگیرید و یا با استفاده از یک آینه این کار را انجام دهید.

دور کردن استرس: استرس و دیابت رابطه مستقیم با هم دارند به این ترتیب که هنگامی که شما تحت فشارهای فیزیکی، ذهنی و عاطفی هستید، بدن شما شروع به پمپ کردن کورتیزول و در نهایت افزایش سطح قند خون می کند. مدیریت استرس باید به طور موثر انجام شود و شاید برای این کار فقط به ده دقیقه زمان نیاز باشد. استفاده از روش های آرمبخشی و تمرینات تنفسی، روش های تنفس عمیق و ... برای دور کردن استرس و کنترل قند خون موثر است.

چک کردن مدام قند خونتوصیه های زیادی برای این کار شده است و مبتلایان به دیابت نوع ۲ باید قند خون خود را حداقل یک بار در روز چک کنند. بهترین زمان برای این کار در صبح و یا زمانی است که از خواب برخواسته اید. شما می توانید در مورد این که آیا باید قبل و بعد از غذا نیز تست قند خون را انجام دهید یا نه، با پزشک تان مشورت کنید.

کد خبر 384712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.