فعالیت‌های مدیریت شهری را نشان دهید

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالیت‌های انجام شده در شهر باید به خوبی انعکاس پیدا کند زیرا مدیریت شهری در دو سال گذشتهدر جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان تلاش بسیاری کرده و به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآور شدن روز ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه قاجار، اظهار کرد: در واقع فرمان مشروطه دستور تشکیل مجلس شورا در ایران و ثمره تلاش های آزادی‌خواهان وطن برای رهایی از استبداد مطلق شاهنشاهی است.

وی با بیان اینکه اولین هدف و آرمان مشروطه‌خواهان که بر فضای آن زمان حاکم بود و باید در جامعه ایران تحقق می‌یافت، مسأله بازسازی ایران بود، افزود: نخبگان مشروطیت مهم‌ترین هدفشان این بود که ایران باید به جایگاه قبلی خود باز گردد بنابراین روشنفکران با مقایسه گذشته و اکنون می‌گفتند باید بکوشیم تا ایران به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بازسازی شود و شکوه و عظمت پیشین ‌آن دوباره زنده شود. 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان آرمان دوم انقلاب مشروطیت را رهایی از سلطه خارجی خواند و ادامه داد: در آن زمان دو قدرت و بازیگر جهانی، روسیه و بریتانیا مشکلات بسیاری را برای مردم ایران درست می‌کردند و ما هیچ استقلالی نداشتیم؛ قراردادهایی که با ما بستند ، سرزمین‌هایی که از ایران جدا کردند و امتیازهای بزرگی که گرفته شد قدرت تصمیم‌گیری را از حاکمان ایران گرفت.
 
وی سومین آرمان و هدف انقلاب مشروطه ایران را برقراری امنیت و ثبات سیاسی در کشور دانست و اضافه کرد: روشنفکران ما به این نتیجه رسیدند که رسیدن به این آرمان‌ها امکانپذیر نیست جز با یک تحول سیاسی اجتماعی در ساختار حاکمیت، یعنی تا آزادی سیاسی و دموکراسی به دست نیاید رسیدن به آن آرمان‌ها امکانپذیر نیست.

زندآور خاطرنشان کرد: بی‌شک امروزه دموکراسی به عنوان تنها شکل مقبول نظام‌های سیاسی جهان است و این پیروزی نظام‌های دموکراسی بر سایر نظام‌های سیاسی که با آغاز شکل‌گیری نظام‌ های مشروطه در جهان به وجود آمده، مدیون سلسله جنبش‌های دموکراسی‌خواهی است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های انجام شده در شهر باید به خوبی انعکاس پیدا کند، گفت: مدیریت شهری در دو سال گذشته در جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان تلاش بسیاری کرده که به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده است.

کد خبر 384694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.