۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
بیمه خبرنگاران پیگیری شود

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران دارای مشکلات معیشتی هستند و باید نسبت به بیمه آنها توجه شود، گفت: تشکر و تقدیر روز خبرنگار برای این قشر کافی نیست و بایدمسائل کلیدی و رفع مشکلات اساسی این قشر در عمل و در حوزه قانونگذاری پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز ( یکشنبه) در بخش تذکرات هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران همواره در خط مقدم بیان چالش‌ها و مصائب جامعه هستند و این در حالی است که این قشر از حداقل حمایتها برخوردارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران صادقانه و دلسوزانه اخبار جامعه را پوشش می‌دهند، اضافه کرد: خبرنگاران در خط مقدم پیشگیری از فساد، کاهش آسیبهای اجتماعی، تقویت نقاط قوت و بیان ضعف‌های جامعه هستند و امیدواریم با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارند مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران دارای مشکلات معیشتی هستند و باید نسبت به بیمه خبرنگاران توجه داشت، افزود: تشکر و تقدیر روز خبرنگار برای این قشر کافی نیست و باید در عمل مسائل کلیدی و رفع مشکلات اساسی این قشر در حوزه قانونگذاری پیگیری شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری و اعضای شورای شهر همواره حفظ کرامت خبرنگاران را مورد توجه داشته و در این زمینه پیشگام بوده‌ایم.

همچنین مهدی مزروعی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه در بخش تذکرات با بیان اینکه یکی از تعابیر دقیق و ملموس از شورای اسلامی شهر این است که این نهاد قانونی و برآمده از رای مستقیم مردم، عقل منفصل شهرداری است، اظهار کرد: این تعبیر ریشه در حدود اختیارات و صلاحیت‌های تصمیم گیری، سیاستگذاری و نظارتی شورا دارد.

وی ادامه داد: با این مقدمه شهرداری باید ترتیبی اتخاذ کند تا مصوبات شورا برای معاونان و مدیران مناطق شهرداری، مدیران عامل سازمانها و ... به نحوی تبیین و تفهیم شود که در حین اجرا ضمن اجرای مرّ این مصوبات، شاهد تفاسیر اجرایی قانونگذاری جدید و با نقض مصوبه شورا مواجه نباشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این راستا در صورت عدم مشاهده اصلاح برخی مصادیق مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 384689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.