علت آتش‌سوزی هتل آسمان تا ساعات آینده اعلام می‌شود

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش‌سوزی هتل آسمان ساعت 5 امروز (یکشنبه) صبح توسط ماموران آتش‌نشانی به طور کامل اطفاء شد اما علت اصلی آتش‌سوزی تا ساعات آینده مشخص و اعلام می‌شود.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه علت دقیق آتش‌سوزی هتل آسمان شیراز در دست بررسی است، اظهار کرد: با توجه به مشاهدات اولیه، آتش‌سوزی به دلیل آتش گرفتن تشک‌های طبی انبار شده در هتل بوده است که در اصل نحوه آتش گرفتن تشک‌ها برای ما مطرح است و در حال بررسی این موضوع هستیم که در ساعات آینده مشخص و اعلام می‌شود.

وی با اشاره به شروع آتش‌سوزی از ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه روز گذشته –شنبه ۱۲ مردادماه-، ادامه داد: آتش تا ساعت ۵ امروز (یکشنبه) ادامه داشت که پس از ۲۰ ساعت، حریق توسط ماموران آتش‌نشانی به طور کامل اطفاء شد.

قانع با بیان اینکه این آتش‌سوزی خسارت زیادی به هتل وارد آورد، افزود: هتل آسمان شیراز هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و در مرحله ساخت و تکمیل قرار دارد که آتش‌سوزی روز گذشته به طبقات ۱- و ۲- آسیب جدی وارد کرده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه آسیب جانی در این آتش‌سوزی نداشتیم. تصریح کرد: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی، آتش‌سوزی به هتل‌ها و منازل اطراف هتل آسیبی نرساند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود مواد منفرجه در ساختمان از جمله بشکه‌های تینر،  گازوئیل، دستگاه هوابرش،  کپسول‌های گاز LPG و ...، احتمال انفجار وجود داشت،  گفت: اقدام مهم در این عملیات نجات ۳۰ نفر از کارگران محبوس شده در طبقات هتل بود که در همان مرحله نخست به پشت بام هتل و در مرحله بعدی از پشت‌بام به خارج از هتل منتقل شدند.

قانع خاطرنشان کرد: سه نفر از ماموران آتش‌نشانی در این عملیات دچار آسیب شدند که به صورت سرپایی درمان شدند.

کد خبر 384688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.