۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
باغ نور نونوار شد

آمفی تئاتر روباز باغ نور برای افراد زیادی سرشار از خاطرات خوب اکران فیلم و افتتاحیه جشنواره‌ها و برگزاری جشن‌ها است. این سالن سال‌ها بود آرمیده بود، اما امروز خبر بازگشایی مجدد آن اهالی تئاتر و سایر شهروندان علاقه‌مند به برنامه‌های فرهنگی را به وجد آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه باغ نور اصفهان در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ مترمربع واقع شده است که یک هزار و ۹۵۰ مترمربع آن فضای روباز و صحنه نمایش و ۱۵۰ مترمربع مجموعه به فضای اداری اختصاص دارد؛ پروژه بازسازی باغ نور خردادماه سال جاری با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شد و اکنون بعد از گذشت حدود دو ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی شده بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار گرفت. در طرح جدید این مکان، اصول ایمنی، نورپردازی و نماسازی با توجه به همجواری مجموعه با پل تاریخی سی و سه پل رعایت شده است.

اجرای عملیات تخریب و بازسازی مجدد دیوارهای بیرونی و داخلی سالن آمفی تئاتر روباز و نورپردازی این دیوارها به مساحت ۶۰۰ مترمربع با استفاده از مصالح نوین در صنعت ساختمان، جانمایی و ساخت اتاق کنترل فنی و تولید جنب صحنه نمایش، اجرای کف‌سازی و کفپوش صحنه نمایش، پیاده روسازی اطراف محوطه بیرونی و داخلی سالن روباز، تعویض و بهینه‌سازی دو هزار و ۱۰۰ صندلی سالن روباز، آسفالت ریزی، رنگ آمیزی کف سالن، رنگ آمیزی دیواره‌ها، اصلاح و نصب مجدد سنگ‌های محوطه صحنه نمایش، نورپردازی دیوارهای محوطه بیرونی و داخلی سالن آمفی تئاتر روباز، احیای فضای سبز اطراف محوطه ساختمان اداری و سالن آمفی تئاتر روباز باغ نور و احیای کانال‌های دفع آب های سطحی کل مجموعه از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در سالن آمفی تئاتر روباز باغ نور است. همچنین چیدمان پله‌ها و دسترسی مناسب مردم به صندلی‌ها نیز دچار مشکل بود و در صورت وقوع حادثه، راهی برای خروج وجود نداشت که به منظور رفع این مشکل، اقدامات لازم انجام شد.

عملیات ساخت، زیباسازی و نورپردازی دیوارهای پیرامونی به مساحت ۳۰۰ مترمربع انجام شده وبا استفاده از مصالح بنایی و سنتی (آجر و کاهگل) مرمت و احیا شده است تا نمای این فضا به دلیل همجواری با سی و سه پل به عنوان یک اثر تاریخی، همخوانی داشته باشد.  

افزایش نشاط اجتماعی با هدف کاهش آمار افسردگی

«فریده روشن» رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین بازگشایی باغ نور که با حضور جمع زیادی از شهروندان همراه بود، اظهار کرد: باغ نور با تجهیز امکانات امروزی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا در این مکان بتوانند همراه با اعضای خانواده‌ از برنامه‌هایی که شهرداری منطقه پنج با همکاری معاونت فرهنگی تدارک دیده، استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود نیاز است برای کاهش آمار افسردگی، بسترهای لازم برای افزایش شادی و نشاط شهروندان فراهم شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود در صدد بازسازی و تجهیز باغ نور به بهترین امکانات بود، تصریح کرد: از این رو با تخصیص اعتبار مورد نیاز برای بازگشایی سالن آمفی تئاتر روباز و ساختمان اداری باغ نور این هدف عملیاتی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضاهایی که خانواده‌ها را در کنار هم قرار داده و بتواند نشاط اجتماعی را در شهر ایجاد کند کم است و باید افزایش یابد.

روشن تاکید کرد: در کنار هم قرار گرفتن اعضای خانواده برای استفاده از برنامه‌های نشاط آور در افزایش امید به زندگی تاثیرگذار است.

شهر پویا با شهروندانی خلاق و بانشاط

«مرتضی رشیدی» معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه امروزه یکی از دغدغه‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر، افزایش نشاط اجتماعی شهروندان و رسیدن به شهری پویا با شهروندانی خلاق و بانشاط است، گفت: همواره در تلاش هستیم شهری خلاق و شهروندانی مشارکت جو داشته باشیم تا بتوانند در بخش‌های مختلف مدیریت شهری اصفهان سهیم و فعال باشند.

وی افزود: این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه شهروندان و شهری پر از نشاط و شادی مشروع داشته باشیم.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رسیدن به یک نشاط اجتماعی نیاز به بسترهای مناسب دارد، اظهار کرد: «باغ نور» یکی از مجموعه‌هایی است که همواره به عنوان مرکز رویدادهای شهری مد نظر بوده و البته سال‌ها به مدیریت شهری در برگزاری برنامه‌ها کمک کرده است.

وی تصریح کرد: باغ نور مکانی شناخته شده برای شهروندان است که حدود یک سال به خاطر مستهلک شدن کارکرد خود را از دست داده بود.

رشیدی با تاکید بر اینکه باغ نور یکی از مجموعه‌های فرهنگی شهر بود که نیاز به تعمیرات اساسی و تجهیزات جدید داشت تا بهتر مورد استفاده شهروندان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بازگشایی باغ نور با تخصیص بودجه از سوی شورای اسلامی شهر و اقدامات لازم از سوی شهرداری منطقه پنج محقق شد تا با رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و تفریحی در مدار خدمت به شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی شهر مشارکت جو داشته باشیم، شهروندان در خلق رویدادها شریک خواهند شد، گفت: شهروندان باید تمام مجموعه‌های شهری و بسترهای شهر را از خود بدانند و در جهت خلق رویداد در آن سهیم باشند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و گروههای مختلف هنری، سمنها و نهادهای مدنی و بخش‌های مختلف جامعه، بتواند رویدادهای مختلفی را در مجموعه باغ نور تعریف کند، البته اداره رویدادهای فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای اجرای برنامه‌های متنوع در این مجموعه برنامه‌ریزی کرده‌اند به طوری که در ایام محرم و صفر نیز برنامه‌های متناسب با این ایام در مجموعه باغ نور برگزار خواهد شد.

استفاده از ظرفیت‌های نهفته شهر

«مهدی مزروعی» سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: یکی از چشم‌اندازهای شورای شهر در دوره پنجم استفاده از ظرفیت‌های نهفته شهر و باز آفرینی آنها است.

وی با بیان اینکه باغ نور یکی از ظرفیت‌های نهفته شهر به شمار می‌رفت، افزود: این مجموعه با بودجه تخصیص یافته از سوی شورای شهر بازآفرینی و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: البته مدیریت شهری اصفهان به این یک مورد بسنده نخواهد کرد و اگر در نقاط دیگر شهر موارد مشابهی وجود داشته باشد، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

«شهر یادت نره» چهار شب در باغ نور

«احمد رضایی» مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه بازگشایی ساختمان اداری و سالن آمفی تئاتر روباز باغ نور گامی در جهت افزایش نشاط اجتماعی است، گفت: این محل با صرف هزینه‌ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی عملیات عمرانی انجام شده در مجموعه اداری را شامل اتاق‌های مجزای کارکنان، اداری و گریم بازیگران و مکان‌های خدماتی شامل آبدارخانه و سرویس‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: در این مجموعه زیباسازی و نورپردازی دیوارهای پیرامونی به مساحت ۳۰۰ مترمربع، ستون گذاری، سقف‌سازی، گچ و خاک و سفیدکاری و رنگ‌آمیزی تمامی سطوح انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: عملیات عمرانی انجام شده در سالن آمفی تئاتر روباز باغ نور را شامل تخریب و بازسازی مجدد دیوارهای بیرونی و داخلی سالن آمفی تئاتر روباز و نورپردازی به مساحت ۶۰۰ مترمربع، جانمایی و ساخت اتاق کنترل فنی و تولید جنب صحنه نمایش، اجرای کف‌سازی و کفپوش صحنه نمایش، پیاده روسازی اطراف محوطه بیرونی و داخلی سالن روباز، تعویض و بهینه‌سازی دو هزار و ۱۰۰ صندلی در سالن روباز  عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با بازگشایی مجموعه باغ نور ویژه برنامه «شهر یادت نره» به مدت چهار شب در آن برای شهروندان اجرا خواهد شد.

رضایی ابراز امیدواری کرد: شهرداری منطقه پنج اصفهان بتواند برای شهروندان فضایی در مسیر امید ایجاد کند که افزایش نشاط اجتماعی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 384677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.