سهم اعتبار خرید جهیزیه هر مددجو ۴ میلیون تومان است!

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال ۹۸ برای کمک هزینه جهیزیه به ۷۰ مددجو اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان اختصاص یافت که از این تعداد ۶۲ نفر نوعروس بوده و هشت نفر ازدواج مجدد داشته‌اند.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ارائه کمک هزینه رهن و اجاره به مددجویان، اظهار کرد: تعداد مددجویان بدون مسکن و مستاجر ۱۷ هزار و ۲۳۷ خانوار است که در چهار ماهه ۹۸ به حدود یک هزار و ۳۸۷ خانوار کمک هزینه رهن و اجاره اختصاص یافته است.

وی در خصوص میزان اعتبار سال ۹۸ در این زمینه افزود: اعتبار این بخش ۸۴۹ میلیون تومان بوده که از این رقم ۷۱ مورد ودیعه مسکن رهن با مبلغ ۴۵۵ میلیون تومان و یک هزار و ۳۱۶ مورد کمک هزینه اجاره بها به مبلغ ۳۹۵ میلیون تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص کمک هزینه جهیزیه در سال ۹۸ تصریح کرد: برای کمک هزینه جهیزیه به ۷۰ مددجو اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۷۴ میلیون تومان اختصاص یافته است که از این تعداد ۶۲ نفر نوعروس بوده و هشت نفر ازدواج مجدد داشته‌اند.

بنایی در خصوص هدیه ازدواج به پسران مددجویان تحت پوشش در سال ۹۸ گفت: ۲۶ مورد به پسران این خانواده‌ها هدیه ازدواج تعلق گرفته است، همچنین ۱۴ مورد هم به افراد غیر تحت پوشش در موضوع هدیه ازدواج مساعدت شده که به هر مددجو مبلغ یک و نیم میلیون تومان تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مالی هر جهیزیه اختصاص یافته چهار میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ در موضوع اجاره و ودیعه مسکن به دو هزار و ۵۶۲ خانوار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و یکصد میلیون تومان و در بحث کمک هزینه جهیزیه هم چهار هزار و ۱۰۹ جهیزیه به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مددجویان کمک شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۶۹۳ مددجو در انتظار دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند، افزود: بیشتر کمک‌های انجام شده با توجه به وضعیت تورمی تنها هدیه‌ای برای تشویق ازدواج است و همچنان نیازمند کمک خیران هستیم.

وی در خصوص مراسم هفته ازدواج اظهار کرد: به مناسبت هفته ازدواج در سراسر شهرستان‌های استان و با تعامل خیریه‌ها، کمیته امداد اقدام به برگزاری جشن‌های ازدواج، کلاس‌های آموزشی، ارائه بسته‌های فرهنگی و هدیه ازدواج کرده است.

کد خبر 384670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.