۱۲۰۰ وکیل ۵۷ هزار مشاوره حقوقی رایگان ارائه دادند

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان گفت: این نهاد با داشتن ۱۲۰۰ وکیل بیش از ۵۶ هزار و ۸۰۰ مشاوره حقوقی رایگان در سال ۹۷ به شهروندان اصفهان ارائه داده است.

محمدرضا انصاف‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص چگونگی تعیین ظرفیت وکلای فعال در استان‌ها، اظهار کرد: در کانون‌های وکلا مطابق تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه مصوب سال ۱۳۷۶ تعیین ظرفیت کارآموزان وکالت توسط کمیسیونی مرکب از رئیس کل دادگستری، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای دادگستری استان مربوطه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه موجب تسهیل دسترسی شهروندان به وکلا شده است، افزود: این نهاد با داشتن ۱۲۰۰ وکیل بیش از ۵۶ هزار و ۸۰۰ مشاوره حقوقی رایگان در سال ۹۷ به شهروندان اصفهان ارائه داده که باید بر این تعداد مشاوره‌های ارائه شده در سایر دادگستری‌ها و حوزه‌های قضایی تابعه و شوراهای حل اختلاف استان را هم افزود.

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان با اشاره به بهره‌مندی اقشار نیازمند از وکالت معاضدتی تصریح کرد: این مرکز همکاری مستمری در این زمینه با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی داشته است همچنین با احراز عدم استطاعت مالی برخی متقاضیان برای آن‌ها وکیل معاضدتی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه مشاوره‌های بسیاری در واحد ارشاد و معاضدت دادگستری به شهروندان ارائه نموده‌اند، اظهار کرد: دفاع در محاکم نقش موثر و مستمری در کاهش ورودی پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی و تحقق عدالت داشته است و این مرکز رسالت خود را در این امر به خوبی انجام داده است ‌.

کد خبر 384669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.