مونسان: جذب ۲۰میلیون گردشگر تا ۱۴۰۴ امکان‌پذیر است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: در سال ۹۶، شاهد ورود ۴میلیون و ۷۰۰هزار گردشگر به کشور بودیم که این رقم در سال گذشته به ۷میلیون و ۸۰۰هزار نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان اظهار کرد: سازمان جهانی جهان‌گردی، ایران را جزو ۱۰ کشور اول از نظر جاذبه‌های گردشگری معرفی کرده است و علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، ایران دارای فرهنگ و تمدن غنی، طبیعت بکر و میراث ناملموس بی‌شمار است.

مونسان ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی، گردشگری در سال گذشته توانسته است، ۱۱/۸ میلیارد دلار در تولید ناخالص نقش ایفا کند و این یعنی سه درصد از کل تولید ناخالص ملی. این در حالی است که سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی در کشوری مانند ترکیه ۴/۷درصد بوده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: در سال ۹۶، شاهد ورود ۴میلیون و ۷۰۰هزار گردشگر به کشور بودیم که این رقم در سال گذشته به ۷میلیون و ۸۰۰هزار نفر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای افزایش جذب گردشگران خارجی به کشور چند کار را انجام داده‌ایم که یکی از آن‌ها لغو روادید با برخی از کشورها مانند عمان و چین است که در این میان با توجه به این که چین ۱۵۰میلیون گردشگر خروجی در سال دارد یک ظرفیت بسیار مهم است و هدفگذاری ما جذب سالانه ۲میلیون گردشگر چینی است.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ساله نظام یادآور شد: بر اساس این سند تا سال ۱۴۰۴ باید بتوانیم ۲۰میلیون گردشگر جذب کنیم که دستیابی به عدد ۲۰میلیون گردشگر در افق ۱۴۰۴ به‌طور حتم با همکاری رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

مونسان گفت: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال گذشته موفق به ایجاد ۲۰۳هزار شغل شد که بر این اساس جزو سازمان‌های برتر در ایجاد اشتغال به حساب می‌آید و این موضوع نشان‌دهنده اشتیاق مردم و سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری است.

مونسان گفت: موضوع مهاجرت روستاییان به شهرها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت‌ها در طول سال‌های متمادی بوده است، خوشبختانه با رونق بوم‌گردی‌ها و صنایع دستی در نقاط مختلف کشور، شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم. ایجاد بوم‌گردی نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارد، با سرمایه‌ای اندک و با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت از صندوق کارآفرینی امید، افراد می‌توانند نسبت به احداث اقامتگاه بوم‌گردی اقدام کنند و هر واحد بوم‌گردی به‌طور میانگین برای هشت نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی افزود: چندی پیش نامه‌ای را به رئیس‌جمهوری نوشتیم و از آقای روحانی درخواست کردیم دستورات لازم در خصوص اختصاص زمین برای احداث هتل در ۵۰۰ نقطه را صادر کند که این زمین‌ها به‌صورت رایگان یا با اقساط بلندمدت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد که خوشبختانه این موضوع مورد موافقت دکتر روحانی قرار گرفت و ایشان دستورات لازم را به وزیر راه، کشاورزی و کشور صادر کرد.

کد خبر 384663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.