چرا نباید با شکم خالی قهوه بنوشیم؟

خوردن قهوه با شکم خالی باعث بروز مشکلاتی مانند انقباض کیسه صفرا، اضطراب، اختلالات تمرکز، افزایش فشار خون و بیماری فیبروکیستیک سینه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از افراد تمایل دارند پس از بیدار شدن از خواب، یک فنجان قهوه بنوشند. این نوشیدنی محبوب دارای فواید بسیاری برای بدن است و به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری می‌کند، اما مصرف قهوه با شکم خالی ممکن است اثر معکوس بر سلامت بدن بگذارد. در ادامه اثرات منفی نوشیدن قهوه با معده خالی را بررسی می‌کنیم:

افزایش اضطراب

نوشیدن قهوه باعث سرحال شدن انسان می‌شود، اما مصرف این نوشیدنی با شکم خالی ممکن است زیان آور و مسئله ساز باشد. همچنین تحقیقات زیادی نشان می‌دهد کافئین موجود در قهوه باعث افزایش اضطراب انسان می‌شود. کافئین، هورمون‌های استرس را تحریک می‌کند؛ بنابراین مصرف قهوه پس از بیدار شدن از خواب و با شکم خالی، زمینه اضطراب، پریشانی و بیقراری را فراهم می‌کند.

انقباض کیسه صفرا

اگر شما به سنگ کیسه صفرا مبتلا هستید، بهتر است از خوردن قهوه با معده خالی دوری کنید. در واقع اگر بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خوردن صبحانه، قهوه مصرف کنید کیسه صفرای شما منقبض و عملکرد صحیح  آن مختل می‌شود. در این صورت ممکن است علائمی مانند بی‌اشتهایی، درد شدید، استفراغ، زرد شدن پوست، تب و اسهال را تجربه کنید.

بیماری فیبروکیستیک سینه

 فیبروکیستیک سینه یک بیماری شایع در میان زنان است که معمولا با بروز برآمدگی‌های غیرسرطانی خود را نشان می‌دهد. مجله "National Cancer Institute"، رابطه بین مصرف قهوه و بیماری فیبروکیستیک سینه را گزارش کرده است. اگر روزانه بین ۳۱ تا ۲۵۰ میلی گرم کافئین مصرف کنید احتمال ابتلا به این بیماری ۱.۵ برابر افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر مقدار قهوه مصرفی شما بیش از ۵۰۰ میلی گرم شود این احتمال به ۲.۳ برابر می‌رسد. 

اختلالات تمرکزی

نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند باعث کاهش تمرکز شود. زمانی که انسان از خواب بیدار می‌شود هورمونی به نام "کورتیزول" در بدن ترشح می‌شود که احساس هوشیاری در فرد ایجاد می‌کند. تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است که مصرف قهوه در این دوره زمانی باعث کاهش سطح کورتیزول و بروز اختلالات تمرکزی می‌شود.

افزایش فشار خون

مصرف قهوه با معده خالی باعث افزایش کوتاه مدت فشار خون می‌شود. کافئین موجود در قهوه قلب را مجبور می‌کند برای فرستادن خون به تمام نقاط بدن بیشتر از حد نرمال کار کند. برخی محققان معتقد هستند که مصرف کافئین باعث افزایش ترشح آدرنالین می‌شود و فشار خون افراد را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، از مصرف این نوشیدنی قبل از خوردن صبحانه پرهیز کنید.

کد خبر 384660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.