رونمایی از استخوان مصنوعی تولید شده با پرینتر سه بعدی در کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تولید استخوان مصنوعی تولید شده با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخت داخل کشور، توسط محققان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، محمد آقاجانی اظهار کرد: افراد ممکن است به دلایل مختلف همچون، عوامل مادرزادی، بیماری‌ها و یا تصادفات و حوادث دچار ضایعه استخوانی شوند که مهم‌ترین علت این ضایعات در کشور، حوادث ترافیکی است.

آقاجانی با بیان اینکه عارضه بخش عمده‌ای از این حوادث، ضایعات استخوانی است، توضیح داد: گاهی اوقات این ضایعات توسط خود بدن‌ترمیم می‌شوند، اما گاهی این ترمیم توسط بدن انجام نمی‌شود و احتیاج به اقدامات پزشکی دارد.

وی درخصوص این دستاورد فناورانه دانشگاه که برای به سرانجام رساندن آن ۱۰ سال زمان صرف شده است، گفت: پژوهشگران دانشگاه در این تحقیق توانستند به زیست ماده‌ای دست پیدا کنند که بسیار شبیه به استخوان است و هم اینکه قابلیت استفاده در پرینترهای سه بعدی را برای طراحی و ساخت استخوان‌های اختصاصی برای پوشش نقص هر بیمار دارد.

آقاجانی دستاورد دیگر محققان این دانشگاه را ساخت پرینتر سه بعدی برای طراحی و تولید این زیست ماده در داخل کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون پنج بیمار که یکی از آن‌ها دچار «تی بی آی» پا و چهار نفر دیگر دچار ضایعات فکی بوده‌اند، با استفاده از این دستاورد به خوبی درمان شده‌اند و نتیجه درمان برای آن‌ها رضایت بخش بوده است.

کد خبر 384655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.