حتی یک رأی ریزشی اصلاح‌طلبان به صندوق اصولگراها نمی‌رود

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

دست از حمله به ظریف بردارید، او انقلابی تر از شماست

علی مطهری نماینده مردم تهران در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف و حمله برخی تندروها به وزیرخارجه به این بهانه، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تحریم آقای ظریف، وزیر خارجه کشورمان توسط آمریکا بیش از هر چیز نشانه ضعف منطق آمریکا و هراس دولت این کشور از بیان منطق ایران در دنیاست. در تقابل فعلی ایران و آمریکا هر عقل سلیمی وقتی منطق دو طرف را می‌شنود حق را به ایران می‌دهد و اگر کشورهایی با آمریکا همراهی می‌کنند از روی ترس است. بنی امیه هم به شدت از اینکه منطق امام حسین (ع) برای مردم بازگو شود هراس داشتند و مانع نطق سخنگویان می‌شدند. ولی همیشه در نهایت منطق قوی بر منطق سست و بی پایه پیروز می‌شود. نشانه‌های آن در تحریم آقای ظریف هویداست. کشورهای جهان این تحریم را جدی نگرفتند و آمریکا تنها مانده است. شخصیت آقای ظریف و علاقه‌مندی سیاستمداران دنیا به ایشان نیز در این قضیه بی تاثیر نیست. در واقع آمریکا مورد نامناسبی را تحریم کرده است. اما در داخل، امیدوارم کسانی که دم از انقلابی‌گری می‌زنند قبول کرده باشند که آقای ظریف انقلابی‌تر از آنهاست و دست از حمله به ایشان بردارند.

تهمت زدن به ظریف ظلم فاحش است

آیت الله هاشم زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به تحریم ظریف گفت: وقتی یک وزیر امور خارجه شب و روز تلاش می‌کند و رهبر معظم انقلاب و دیگران نیز همگی از او تعریف می‌کنند. چنین انسانی که مورد هجمه دشمن قرار گرفته و تحریم شده، نشان می‌دهد که دشمن از او ترسیده و به نفع ایران و منافع ملی فعالیت می‌کند. در نتیجه گناهش این بوده که خادم است نه خائن، وابسته نیست بلکه دشمن آنهاست. از این رو، دوستان داخلی نباید چنین فردی را اذیت کرده و به او تهمت بزنند. اینکه به ظریف انگ خیانت زده شود اوج مظلومیت او را نشان می‌دهد. زیرا دشمن هرقدر آدم را تخریب کند، طبیعی است. ولی وای از روزی که دوست دست به تخریب بزند. وی با اشاره به هجمه کنندگان داخلی به ظریف گفت: چرا آبروی اسلام را می‌برند و به نام اسلام این کارها را انجام می‌دهند؟ چرا کسی جواب آنها را نمی دهد تا این دهان‌ها بسته شود؟ تهمت زدن به ظریف ظلم فاحش است. من از خشم خدا می‌ترسم که بیش از این ما را فرا گیرد. فراموش نکنیم که زیربنای انقلاب اسلامی عدالت است و هر مشکلی وجود دارد از عملکردها، سیاست‌ها و مدیریت‌های خود ماست. بی‌تردید جایی که عدالت باشد این هجمه‌ها، تهمت‌ها و فرافکنی‌ها پیش نمی‌آید.

آیت الله هریسی و مرحوم آیت الله هاشمی

 تحریم ظریف مسیر دیپلماسی را مسدود می‌کند

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران تحریم ظریف را از ابلهانه‌ترین تصمیمات آمریکا عنوان و گفت: این اقدام بار دیگر بی اعتباری آمریکا را در حوزه دیپلماسی به نمایش گذاشت و باعث تنفر بیشتر افکار عمومی دنیا از سیاست‌های دوگانه آمریکا در حوزه تحریم و دیپلماسی می‌شود ترامپ حداکثر بی‌اعتباری ممکن را برای دولت و ملت آمریکا به ارمغان آورده و به جای اینکه بر اساس شعار خود آمریکا را در صدر قرار دهد برای بی اعتبار کردن آن حداکثر تلاش خود را کرده است. وقتی نفر اول دیپلماسی یک کشور تحریم می شود به این معناست که مسیر دیپلماسی مسدود شده و قاعدتاً این امر با ادعای مذاکره در تناقض آشکار است.

تقویت بازارچه‌های مرزی از سیاست‌های دولت است

 حسینعلی امیری در حاشیه بازدید از پایانه مرزی ماهیرود در جمع خبرنگاران، گفت: تاکید رئیس جمهور سفر به استان‌ها و دیدار مستقیم با مردم و پیگیری سیاست‌های عمومی دولت در استان‌هاست.وی با اشاره به سفر خراسان جنوبی و بازدید از پایانه مرزی ماهیرود، افزود: در شرایط تحریم و در سال رونق اقتصادی تقویت و استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی از سیاست‌های دولت است.معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهارکرد: مرز از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است و باید از این ظرفیت در رونق اقتصادی بهره برد.امیری ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت باید ظرفیت مرز و رونق بازارچه‌های مرزی، رونق مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد دستور کار قرار گیرد در بازدید از مرز ماهیرود نشستی با دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی مرتبط با مرز ماهیرود برگزار و در جلسه فردای هیئت دولت گزارشی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی به ویژه ظرفیت مرز ارائه خواهد شد.

احتمال مخالفت مجلس با حذف ۴ صفر

پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه مسائل مهم و کلان اقتصادی از جمله فرمان اجرایی مقام معظم رهبری در طرح اصلاح ساختار بودجه کشور بعد از چهار ماه هنوز مدل عملیاتی مشخصی برای آن تعریف و اجرایی نشده است لذا حذف ۴ صفر از نظر ما (مجلس) اولویت نیست حذف ۴ صفر در جامعه‌ای که با تورم مواجه است آثار مثبتی دارد، ولی اینکه در قالب لایحه دو فوریتی باشد به طور قطع اینگونه نخواهد بود. ️یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، چون دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی بعنوان افزایش درآمدهای بانکی استفاده کرد. ️ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است بنابراین انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود و ساختارهایی که لازم است اصلاح شود که در صورت انجام این کارها حذف چهار صفر دیگر مطرح نخواهد بود.

برای دولت، وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد

علی ربیعی سخنگوی دولت درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رای اعتماد گفت: در این زمینه هنوز فرصت باقی است و رئیس جمهور به هر جمع بندی که برسند به سرعت اعلام خواهند کرد. من از گزینه های پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش اطلاعی ندارم. وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه ای برای معرفی وزیر زن در دستور کار دارد یا خیر، افزود: دولت در این زمینه منعی ندارد اما ما امروز باید بتوانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم تا فرد معرفی شده هم به مسائل دانش آموزی اشراف داشته باشد و هم اینکه دانش آموزان و معلمان اطمینان خاطر داشته باشند.سخنگوی دولت تاکید کرد: برای دولت وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد بلکه بیشتر بر این تاکید داریم که وزیر خوب و کارآمدی انتخاب شود که بتواند مسائل دانش آموزی و معلمان را در این شرایط به بهترین شکل مدیریت کند.

پیشنهاد متفاوت سعید حجاریان در واکنش به تحریم ظریف از سوی آمریکا

سعید حجاریان، صاحب نظر سیاسی در واکنش به تحریم ظریف گفت: در موضوع تحریم وزیر امور خارجه ایران به‌جای جدل‌های بی‌حاصل و صرفاً تبلیغاتی باید تمهیداتی اندیشیده شود تا محمدجواد ظریف به‌عنوان شخصیتی صلح‌طلب و نماد مذاکره مکرر از سوی سازمان ملل متحد به خاک آمریکا دعوت شود تا نهایتاً اندیشه‌های ترامپ و بولتون و پمپئو به حاشیه برود. وی افزود: برای این منظور باید مذاکراتی قوی با آقای گوترش، دبیرکل سازمان ملل صورت بگیرد و الا ممکن است دولت کنونی آمریکا در گام بعد به سمت تعلیق دفتر نمایندگی ایران حرکت کند.

حتی یک رأی ریزشی اصلاح‌طلبان به صندوق اصولگراها نمی‌رود

مرتضی الویری عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان پیرامون عملکرد لیست امید گفت: در شروع به کار مجلس دهم از حدود ۲۹۰ نماینده ای که به مجلس راه یافتند ما متوجه شدیم که در خوشبینانه‌ترین حالت یک سوم مجموع نمایندگان را در اختیار داریم. بنابراین باید انتظارات و توقعات خودمان را متناسب همین یک سوم تنظیم کنیم. به هر حال همین مجلس بود که توانست در تعیین ترکیب کمیسیون نظارت بر انتخابات شوراها به گونه ای عمل کند که بسیاری از افراد منتسب به جریان اصلاح طلبی که در حالت معمولی رد صلاحیت می شدند از جمله خود بنده، همه تایید صلاحیت شوند و در همان خانواده شوراهای بزرگ کشور بتوانند جایگاه‌های بالایی احراز کنند. یا در نتیجه عملکرد فراکسیون امید در جریان قانون احزاب بود که امکان فعالیت احزابی که در حالت عادی نمی توانستند تاییدیه های لازم را برای فعالیت خود کسب کنند یا احزابی که در معرض منع فعالیت بودند تسهیل شود و بسیاری از طرح ها و لوایحی که انتظار نمی رفت در مجلس تصویب شد، در نتیجه فعالیت فراکسیون امید بود که به نتیجه رسید که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت اما باز هم تاکید می کنم که ما باید انتظارت مان را متناسب با نیروهای خود در فراکسیون امید تنظیم کنیم. اگر تصور کنیم رای جریان اصلاحات ریزش داشته و این ریزش به سبد جریان اصولگرا منتقل شده در اشتباه بسیار جدی هستیم. به ضرس قاطع اعلام می کنم امروز حتی یک نفر از کسانی که بنا به دلایل مختلف انگیزه فعالیت سیاسی در کمپ اصلاح طلبان را از دست دادند شناسایی نکردم که جذب اصولگرایان شده باشند.

کد خبر 384653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلم IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    صددرصد رای همه ملت اصلاح طلبه چرا نا امیدید همه میدونن ای وضع کشور چوب اصولگراهاس که لای چرج دولت کرد حتما شرکت کنید با کاندید قوی
  • مسلم IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    صددرصد کاندید قوی معرفی کنید رای ملت به اصلاحاته شک نکنید
  • کمیاربان IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 5
    نویسنده مغرض این تیتر بداند که الان خیلی ها با توجه به عملکرد مثبت ریس قوه قضائیه در مدت کوتاه از رای به ریس جمهور فعلی پشیمان اند