فوت ۴ نفر در سفره خانه سنتی/ زن جوان در "آب ملخ" غرق شد

فوت چهار نفر براثر آتش سوزی در سفره خانه سنتی، اما و اگرهای طرح رتبه بندی فرهنگیان مرگ سالانه ۹۵ هزار نفر در کشور بر اثر فشار خون، زبانه آتش در ۸۰ هکتار از جنگل های حسن قاضی و غرق شدن زن جوان در آبشار آب ملخ سمیرم را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان "سمیرم" از غرق شدن یک زن ۳۷ ساله به علت سقوط در آبشار "آب ملخ" خبر داد.
وی با اشاره به جزئیات این حادثه گفت:  در بررسی های اولیه مشخص شد این زن برای تفریح کنار آبشار بوده که تعادل خود را از دست می دهد و در آب سقوط می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به شدت جریان آب ، بیان داشت: به رغم تلاش ماموران آتش نشانی و غواصان برای پیدا کردن جسد متوفی، جسد هنوز پیدا نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و دردناک توصیه کرد: هیچ گاه کنار رودخانه ها ، آبشارها ، سدهای خاکی و استخرهای غیر مجاز حرکت نکنید و در نظر داشته باشید عمق آب ها آن چیزی نیست که با چشم انسان دیده می شود، نیست.

۳۰درصد زوجین از پس قسط وام ازدواج برنمی‌آیند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال‌جاری حدود ۳۰ درصد زوج‌ها با مراجعه به بانک‌ها مبلغ کمتری درخواست کرده‌اند، چون توان بازپرداخت اقساط وام ازدواج را ندارند.

محمدمهدی تندگویان با بیان این مطلب افزود: نرخ اقساط هم برای هر ۳۰ میلیون حدود یک میلیون تومان است یعنی برای ۶۰میلیون تومان چیزی حدود ۲میلیون تومان ماهانه باید قسط پرداخت شود.

وی ادامه داد: با توجه به رقم بالای اقساط بسیاری از جوان‌ها از دریافت کل مبلغ وام امتناع می‌کنند و خواستار دریافت مبلغ کمتری هستند تا اقساط کمتری بپردازند.  از طرفی حقوق و درآمد این افراد در حدی است که بتوانند نیازهای اولیه زندگی را تأمین کنند و دیگر پولی برای پرداخت قسط نداشته باشند.

ثبت یک طلاق به ازای هر ۳ ازدواج

 بر اساس آمارهای موجود روند ازدواج در کشور در سال‌های اخیر کاهش داشته است. در عین حال در سال ۱۳۹۷ از هر سه ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده، همه این ارقام نشان از این دارد که افزایش وام ازدواج نتوانسته در افزایش نرخ ازدواج نقش مثبتی داشته باشد.

اجرای رتبه بندی فرهنگیان تا ۲ ماه آینده امکان‌پذیر نیست

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به موانع اجرای رتبه بندی فرهنگیان گفت: اجرای این طرح تا دو ماه آینده امکان پذیر نیست.

 وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره چالش‌های انتخاب وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وزرایی که در این چند سال معرفی شدند، تنها با معیار نگاه اقتصادی که دولت به آموزش و پرورش دارد، انتخاب شده بودند.

او افزود: مخالف مدارس غیردولتی نیستم، اما این مدارس باید به گونه‌ای فعالیت کنند که مانع فعالیت مدارس دولتی نباشند و هر جا که نیاز باشد؛ خانواده‌ها بتوانند فرزندشان را در مدرسه دولتی ثبت نام کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: در طرح واگذاری مدارس از معلمان خرید خدماتی استفاده می‌شود که با حقوق ۴۰۰ هزار تومان فعالیت می‌کنند و همین مبلغ را هم به موقع برای آن‌ها واریز نمی‌کنند.

فوت ۴ نفر در آتش سوزی سفره‌خانه سنتی

 بامداد امروز جانشین پلیس پیشگیری پایتخت ازمرگ چهار کارگر یک سفره‌خانه سنتی بر اثر آتش‌سوزی خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از وقوع یک فقره حریق دریک سفره‌خانه واقع در خیابان کارگر شمالی تقاطع بلوار کشاورز خبر داد.

وی افزود: در این آتش‌سوزی که ساعت یک بامداد امروز اتفاق افتاد چهار نفر در محل به علت سوختگی شدید جان باختند. این چهار نفر سه آقا و یک نفر خانم بودند که دو نفر از آنان مادر و پسر بودند. همچنین یک نفر نیز به مرکز درمانی منتقل شده که وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: همه جانباختگان و نیز یک مصدوم کارگر بودند که لحظه حریق خواب بودند. بررسی های اولیه توسط عوامل آتش نشانی نشان می دهد علت حریق اتصال کابل کولر گازی بوده است.
سالانه ۹۵ هزار نفر در کشور براثر فشار خون فوت می کنند

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دنیا بیش از ۱۰ میلیون نفر بر اثر فشار خون فوت می کنند، در ایران نیز سالانه ۹۵ هزار نفر براثر فشار خون فوت می کنند که طرح بسیج ملی کنترل فشارخون کمک کرده بسیاری از افراد از فشارخون خود اطلاع پیدا کنند.

۸۰ هکتار از جنگل های "حسن قاضی" در آتش سوخت

به گفته محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی  ۸۰ هکتار از اراضی و جنگل های کوه "حسن قاضی" در این شهرستان طعمه حریق شد.

وی افزود: با همکاری و تلاش بی وقفه نیروهای مردمی، منابع طبیعی و کارکنان انتظامی شهرستان پس از چند ساعت تلاش، آتش سوزی بدون هیچ گونه خسارت جانی مهار شد. علت وقوع آتش سوزی در دست بررسی است.

فاضلاب‌های خرم‌دره سرگردان است

رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره، وجود فاصلاب‌های سرگردان را از معضلات زیست‌ محیطی این شهرستان عنوان کرد.

توکل سلیمانی با بیان اینکه فاضلاب‌های سرگردان یکی از معضلات شهر خرم‌دره است که می‌تواند تهدیدی برای سلامتی شهروندان باشد، ادامه داد: مدیریت اصولی شهرداری در موضوع فاضلاب‌ها تا حد ممکن می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات راه‌گشا باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از کوچه‌ها شاهد تجمع فاصلاب هستیم، بیان کرد: ساماندهی فاضلاب پارک ابریشم یکی از مصوبات جلسات مدیریت پسماند شهرستان است که متاسفانه اجرایی نشده است همین امر سبب تبدیل ورودی شهر ابهر به خرم‌دره به یک فضای نامطلوب شده است، لذا شهرداری باید در حل این مشکل اهتمام کافی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی مواقع شاهد ورود شیرابه جایگاه زباله به رودخانه هستیم، ادامه داد: این امر در درازمدت اثرات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد.

سلیمانی با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب خرم‌دره در حال حاضر روند کندی داشته و تنها ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: محلی کردن فاضلاب‌ها درمان مقطعی برای حل این مشکل است، زیرا سبب می‌شود فاضلاب‌های هر منطقه در همان محل تصفیه شده و آب خروجی برای مصارف همان محل استفاده شود.

رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره با تاکید بر این‌که محیط زیست تنها متعلق به ما نبوده و آیندگان‌ نیز در آن سهیم هستند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم میراثی ماندگار برای آیندگان به‌جا گذاریم دستگاه‌های مرتبط باید برای محیط زیست برنامه داشته و هزینه کنند.

کد خبر 384645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.