مشکلات و راهکارهای حمایت از مشاغل خانگی تبریز بررسی شد

جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی مسائل ، مشکلات و راهکارهای حمایت از مشاغل و حرفه های خانگی ، هنری ، فرهنگی و آموزش های علمی ، ادبی ، موسیقی و .... فعال در واحدهای مسکونی برگزار شد.

 به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز؛ در آغاز این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این طرح با هدف حمایت از مشاغل خانگی و کاهش بیکاری و انجام برخی فعالیت ها در حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی و هنری از طرف اعضا شورا اسلامی پیشنهاد شد.

شهرام دبیری افزود: به همین منظور در صدد هستیم این طرح در قالب لایحه تصویب شده و این فعالیت ها بصورت قانونی ادامه داشته باشد.

محرم محمدزاده نیز با اشاره به اینکه هدف ما حمایت از کسانی است که با این شغل امرار معاش می کنند گفت: این افراد بخشی از محل سکونت خود را با لحاظ برخی موارد از جمله عدم مزاحمت برای همسایگان برای امرار معاش به محلی برای مشاغل خانگی خود تبدیل می کنند.

وی افزود: مشاغل خانگی در انواع مختلفی از جمله بسته بندی، آؤایشگاه و .. است و نباید به مسایل فرهنگی و هنری محدود شود.

سعید نیکوخصلت نیز با بیان این مطلب که باید از این مشاغل حمایت کنیم گفت: رونق برخی از این مشاغل در حوزه های مختلفی همچون ورزش و موسیقی میتواند عاملی برای جذب توریست و فرهنگ سازی نیز باشد.

در پایان مقرر شد با توجه به قوانین قبلی در خصوص حمایت از برخی ا مشاغل در حوزه های فرهنگی و هنری، لیست این مشاغل در قالب بخشنامه به شهردار تبریز ارسال شده و پس از امضا شهردار تبریز به شهرداری های مناطق ابلاغ شود.

در گام دوم نیز مابقی مشاغلی که در این لیست ذکر نشده است در قالب لایحه ای برای عملیاتی شدن تقدیم شورا شود.

کد خبر 384642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.