۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
ساماندهی دست‌فروشان لنجان

لنجان_سرپرست فرمانداری لنجان از ساماندهی دست‌فرشان حاشیه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با تأکید بر لزوم ساماندهی دست‌فروشان، اظهار کرد: استقرار دست‌فروشان در حاشیه محورهای مواصلاتی شهرستان لنجان و ورودی زرین‌شهر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه  دست‌فروشان در محل‌های نامناسب مستقر می‌شوند و این اقدام از دلایل افزایش آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی شهرستان بوده که علاوه‌ بر افزایش تصادفات، باعث بروز خطرات فروان برای فروشندگان و خریداران شده است.

سرپرست فرمانداری لنجان تصریح کرد: با توجه به حضور گردشگران در روزهای پایانی هفته در این شهرستان و افزایش تردد مسافران در محورهای مواصلاتی، باید دست‌فروشان ساماندهی شوند تا از ایجاد ترافیک خودرویی و تصادفات جلوگیری شود.

صالحی با بیان اینکه انباشت زباله در کنار دستفروشان قطعا مشکلات بهداشتی و بیماری‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند، ادامه داد: براساس گزارش شهرداری زرین‌شهر روزانه ۳۰۰ کیلوگرم زباله از محل‌های استقرار دست‌فروشان جمع آوری می‌شود که نشان‌دهنده بی‌توجهی آن‌ها به مسایل زیست‌محیطی است.

صالحی با اشاره به لزوم تامین زیرساخت‌های لازم برای استقرار دست‌فروشان در محل مناسب، اضافه کرد: لازم است اداره راه و شهرسازی، اتاق اصناف و شهرداری‌های شهرستان و  پلیس راهور، برنامه‌ای را برای استقرار دست‌فروشان جانمایی کنند.

کد خبر 384640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.