عملیات اطفاء حریق هتل آسمان ادامه دارد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: بیش از ۷۰ نفر نیروی عملیاتی آتش‌نشان، تانکرهای آبرسان، خودروهای تخصصی امداد و نجات و اطفاء حریق در محل حادثه آتش سوزی هتل آسمان حضور دارند.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع با بیان اینکه ظهر امروز –شنبه ۱۲ مردادماه- هتل آسمان شیراز واقع در خیابان رودکی دچار حریق شد، اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی با حضور در محل حادثه سعی در مهار حریق و نجات جان کارگران این هتل کردند؛ آتش‌نشانان شیفت استراحت نیز به محل حادثه فرا خوانده شده‌اند تا بتوانیم با تعویض شیفت از نیروهای پرتوان و تازه نفس استفاده کنیم.

قانع اضافه کرد: شهردار شیراز، قائم مقام شهردار و کمیته فنی شهرداری شیراز نیز در محل آتش‌سوزی حضور پیدا کرده‌اند و اقدامات اولیه در خصوص پایداری سازه در حال انجام است. به این منظور از سه نقطه سازه فلزی هتل آسمان در حال خنک‌سازی است و کمیته فنی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در حال بررسی پایداری سازه این هتل هستند تا در صورت نیاز اقدام به تخلیه ساختمان‌های اطراف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با رسیدن ماموران آتش‌نشانی به این محل مشخص شد که ۳۰ نفر کارگر ساختمانی به دلیل شدت دود در طبقات بالایی گرفتار شده‌اند. به منظور نجات جان کارگران و اطفاء آتش‌سوزی، آتش‌نشانان به پنج اکیپ تقسیم شدند که سه اکیپ اقدام به اطفاء حریق در طبقات منفی کردند چون منشا اصلی حریق در طبقه ۲- بود به علت دپوی تشک‌ها و دو اکیپ تخصصی تیم کوهستان به طبقات بالا برای نجات جان کارگران رفتند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش‌نشانان در مرحله نخست توانستند تمامی کارگران را به پشت‌بام انتقال دهند، در مرحله دوم با کمتر شدن شعله‌ها و کنترل حریق تمامی کارگران را به خارج از ساختمان در حال آتش‌سوزی بردند و کارگران حاضر در محل حادثه را نجات دادند.

قانع با بیان اینکه اگر سازمان آتش‌نشانی با اقدام سریع در محل حادثه حضور پیدا نمی‌کرد قطعا حادثه دلخراشی پیش می‌آمد، افزود: هم اکنون آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری آتش هستند چون این آتش‌سوزی به علت سوختن فوم ایجاد شده و گستردگی زیادی دارد؛ طی ساعات آینده نیز عملیات مهار آتش و اطفاء حریق ادامه دارد.

وی در رابطه با حادثه آتش‌سوزی هتل آسمان افزود: حوالی ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه امروز (شنبه) طی تماس تلفنی با مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی (سامانه ۱۲۵)، ماموران آتش‌نشانی از بروز آتش‌سوزی در خیابان رودکی و هتل آسمان مطلع شدند. با اعلام این گزارش، آتش‌نشانان سریعا از پنج ایستگاه عملیاتی به موقعیت حادثه اعزام شدند.

کد خبر 384638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.