شهرداری مشهد بدهی معوق بانکی ندارد

مدیر مشارکت‎ها و سرمایه‏ گذاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: اواخر سال پیش با یک بدهی انباشته معوقه و حال بانکی معادل پنج هزار میلیارد تومان مواجه بودیم که موفق به تسویه کامل آن شدیم و در حال حاضر شهرداری مشهد یک ریال بدهی معوق بانکی ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‏ رسانی شهرداری مشهد، محمدهادی محمدی مقدم در خصوص مشوق‌‏های سرمایه‏ گذاری و تخفیفهای اقتصادی اظهار کرد: طرح مشوق‏ها از گذشته نیز مطرح بود اما با مصوبه شورای اسلامی شهر در زمانهای متغیر مثل دهه فجر اجرایی میشد که منجر به تامین اهداف مدیریت شهری نمیشد.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی شهر، فضای سرمایه‏ گذاری را به پهنه‌های مختلف تقسیم کردیم و نیازهای اقتصادی- اجتماعی هر پهنه را مورد بررسی قرار دادیم، براساس همین سرانهها مشوق‌های سرمایهگذاری را تعریف کرده‏ ایم. هرکسی براساس همین مدل به ارائه پروژه بپردازد، مشوق و تخفیف دریافت میکند.

محمدی مقدم تصریح کرد: در سال‏ های اخیر، بحث ساخت و ساز دچار مسائلی بوده که با ارائه مشوقهای سرمایهگذاری برای آنها توجیه اقتصادی تعریف کردهایم. بر همین مبنا جلسات متعددی داشتهایم و ساختمان‌‏های گروه "د" که بیشتر نماد شهر هستند، همچون پروژه پارکینگ زیتون در خیابان مفتح که یک پروژه بزرگ و قدیمی است و اگر مشوق ارائه شود زودتر به پایان میرسد، تا نیاز منطقه رفع شود.

مدیر مشارکتها و سرمایه‏ گذاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد افزود: جلسات متعددی با مدیران درآمدی مناطق و ... برگزار شده تا بهترین عملکرد در این زمینه ارائه شود. در نهایت هم در بحث اطلاعرسانی و تبلیغات از ابتدای مردادماه در عرصههای مختلف حتی در سطح ملی با کیفیت تمام شروع کرده‌‏ایم.

وی در خصوص اینکه این مشوقها به چه کسانی تعلق می‌گیرد، افزود: این مشوقها در گروه ساختمانی " د" برای پروژههای بیش از ۵ هزار مترمربع مورد استفاده قرار میگیرد و البته این پروژهها براساس پهنه‌بندی اقتصادی و تعریف نیاز در مناطق مختلف شهر پراکنده هستند. مثلا کسی که در مناطق حاشیهای سرمایه‌گذاری میکند از مشوق بیشتری بهرهمند میشود تا فردی که منطقه یک را برای سرمایه‏ گذاری انتخاب کرده است.

محمدی‌مقدم ضمن اشاره به تنوع مشوق‌ها براساس تعریف پروژهها، ادامه داد: برای پروژه‏ ها در بحث درمانی به غیر از خیابان احمدآباد و منطقه یک نیز مشوق‌‏های خیلی خوبی در نظر گرفتهایم.

مدیر مشارکت‏ها و سرمایه‏ گذاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد درباره تامین مالی در بحث اوراق مشارکت نیز تشریح کرد: مدل‌‏های مختلفی در این حوزه تعریف شده است تا بتوانیم بالاترین جذب سرمایه یا منابع را داشته باشیم. یک مدل تامین مالی که از اواخر سال گذشته مطرح شده است، تهاتر مطالبات شهرداری از نهادهای دولتی با بدهی‌‏ها است.

وی به بدهی‌ های بانکی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: اواخر سال پیش با یک بدهی انباشته معوقه و حال بانکی معادل پنج هزار میلیارد تومان مواجه بودیم که موفق به تسویه کامل آن شدیم و در حال حاضر شهرداری مشهد یک ریال بدهی معوق بانکی ندارد.

مدیر مشارکت ها و سرمایه گذاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم، اظهار کرد: با تخصیص مشوق ها کمک بزرگی به سرمایه گذاران می کنیم به طوری که به عنوان مثال در پروژه بزرگی همچون پارکینگ زیتون هزینه پروانه تجاری عددی نزدیک به صفر خواهد شد.

وی افزود: در پروژههای مسکونی حاشیه شهر که شهرداری با مشارکت بخش خصوصی انجام میدهد، پروژه هایی که با مصالح مرغوب، ساخته می شود تا از ریزدانگی، فروش قولنامه ای و ... در این مناطق جلوگیری شود، هم حدودا هزینه کسب پروانه حدودا صفر خواهد بود تا سرمایه گذاران رغبت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری پیدا کنند.

کد خبر 384636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.