شورای عالی استان‌ها طرح انتخابات شورایاری‌ها را به مجلس ارسال کند

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری به موضوع شورایاری‌ها و برگزاری انتخابات آن گفت: در حال حاضر قانونی برای شورایاری‌ها نداریم و باید شورای عالی استان‌ها طرحی در این‌باره به مجلس ارائه کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، جواد کولیوند با تأکید بر اینکه باید شورای عالی استان‌ها درباره شورایاری‌ها نظر خود را اعلام کند، اظهار کرد: شورای شهر تهران با رئیس‌جمهور درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در پایتخت مذاکراتی داشته است و آن‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران به رئیس‌جمهور اعلام کرده‌اند که چون شهر تهران وسیع است و امکان نظارت بر آن و برخی امورات محلی وجود ندارد باید هر چه سریع‌تر انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود.

وی افزود: دیوان عدالت اداری درباره موضوع شورایاری‌ها ورود کرده و در حال بررسی موضوع انتخابات شورایاری‌ها است.

کولیوند گفت: ورود مجلس به انتخابات شورایاری‌ها به‌تنهایی میسر نیست و باید شورای عالی استان‌ها طرحی را برای اصلاح این روند و وضعیت تعیین تکلیف انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارائه کند.

کد خبر 384634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.