وجود ۲۳ آرامستان محلی در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: آرامستان‌های محلی در برخی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان از جمله آرامستان بابوکان و ولدان در منطقه دو، آرامستان کوجان و مارچین در منطقه هشت و آرامستان‌های محلی دیگر در مناطق ۹، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ وجود دارد.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه کنترل پروژه های معاونت خدمات شهری با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ارائه خدمات مربوط به دفن اموات شهروندان است، اظهار کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان متولی ارائه خدمات مرتبط با حمل، تکفین، تغسیل، خاکسپاری و خدمات پس از دفن اموات است.

وی با بیان اینکه آرامستان باغ رضوان در ۱۲ کیلومتری شرق شهر اصفهان امروز در جایگاه یکی از مجهزترین آرامستان‌های کشور قرار دارد، تصریح کرد: آرامستان باغ رضوان با مساحت بیش از ۶۰۰ هکتار یکی از بزرگترین آرامستان‌های کشور است که انجام دقیق امور شرعی متوفیات را برعهده دارد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان دلجویی از بازماندگان را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان آرامستان‌ها این است که بازماندگان هنگام مراجعه به سازمان بتوانند کارهای خود را به سرعت و بدون دغدغه خاطر انجام دهند و از کارکنان سازمان همواره خواسته‌ایم تا با برخورد و رفتار مناسب تسلی‌بخش بازماندگان باشند.

وی گفت: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان علاوه بر تسهیل و تسریع در امر خدمت رسانی سعی می‌کند با ایجاد فضای معنوی در آرامستان، یاد مرگ و قیامت را برای مردم متذکر شود.

امیری با بیان اینکه علاوه بر آرامستان باغ رضوان ۲۳ آرامستان محلی در شهر اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: آرامستان‌های محلی در برخی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان از جمله آرامستان بابوکان و ولدان در منطقه دو، آرامستان کوجان و مارچین در منطقه هشت و آرامستان‌های محلی دیگر در مناطق ۹، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ وجود دارد.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای اعلام شده در سال گذشته متوسط مرگ و میر روزانه ۱۴ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در شهر اصفهان بیش از پنج هزار نفر در آرامستان باغ رضوان و ۴۲۶ نفر در آرامستان‌های محلی شهر اصفهان دفن شده‌اند و البته نزدیک به هزار نفر نیز پس از انجام امور تغسیل و تکفین در باغ رضوان، جهت خاکسپاری به شهرهای اطراف اعزام شده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: بر اساس گزارشات، بیشترین علل مرگ در سال گذشته مربوط به بیماری‌های سیستم گردش خون بوده است، همچنین سرطان‌ها دومین علل فوت و پس از آن بیماری‌های سیستم تنفسی سومین علل مرگ اعلام شده است.

کد خبر 384619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.