"باد او را نخواهد برد" رونمایی شد

از کتاب یادنامه عباس کیارستمی به نام "باد او را نخواهد برد" که توسط محمد ولی‌زاده گردآوری شده است، رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، ‌ عباس کیارستمی را می‌توان نام‌آورترین کارگردان سینما ایران در عرصه‌های مختلف نامید. کارگردانی شاعر که سبک منحصر به فرد خود را در فیلم‌سازی داشت و مانند هیچکدام از فیلم‌سازان دیگر نبود. کیارستمی افتخارات زیادی در عرصه‌های بین المللی برای سینما ایران به ارمغان آورد که شاید نخل طلای کن را بتوان اوج این دستاوردها دانست.

زندگی را می توان مهم‌ترین عنصر فیلم‌های کیارستمی دانست، ‌اما برخلاف صحنه، ‌ زندگی برای کیارستمی شیرین تمام نشد. خطای پزشکی باعث شد تا سینما جهان کارگردان بزرگ خود را در تیرماه سال ۱۳۹۵ از دست بدهد. اما مرگ هیچگاه پایانی برای انسان‌های بزرگ و تاثیرگذار نیست، ‌ بلکه میراث این آدم‌ها تا سال‌های سال باقی خواهد ماند. عباس کیارستمی نیز با خلق آثار شگرفت و تغییر بسیاری از نگرش‌های میراث خود را برای نسل‌های بعد باقی گذاشته است.

اکنون و در حالی که سه سال از فوت کیارستمی می‌گذرد، رونمایی از کتاب یادنامه او می‌تواند گواه بزرگی و تاثیرگذاری این کارگردان باشد. کتابی که "باد او را نخواهد برد" نام دارد و محمد ولی‌زاده آن را گردآوری کرده است. این کتاب پنجشنبه گذشته در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی رونمایی شد.

محمد ولی‌زاده روزنامه‌نگار و نویسنده است که آثار دیگری همچون "روزنمای ادبیات امروز"، ‌ "تاج سر کرانه"، ‌ "آوازهای چاپ اول" و "حتای مرگ" را نیز در کارنامه دارد. او در کتاب :باد او او را نخواهد برد" سعی کرده تا به کنکاش در ابعاد مختلف زندگی کیارستمی بپردازد.

کد خبر 384607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.