دستفروشان در ۲۶ نقطه شهر جانمایی می‌شوند

معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‎های کشاورزی شهرداری مشهد از جانمایی دستفروشان مشهدی در ۲۶ نقطه شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن نعیمی‌مقدم در رابطه با بازارهای سیار مشهد، اظهار کرد: قرار است این افراد از جلوی مغازهها و گوشه و کنار خیابانها جمعآوری شوند و ضمن ساماندهی، حداقل معیشت روزانه آن‌ها نیز تامین شود تا به مشکل اقتصادی برنخورند؛ به همین منظور شهرداری اقدام به جانمایی مکان‌هایی کرده است تا افراد را از سطح شهر جمعآوری و در این نقاط ساماندهی کند.

وی ادامه داد: در این طرح باید فاصله معقول با فروشگاهها رعایت شود تا به کسب و کار آن‌ها نیز لطمه وارد نشود، همچنین چون اکثر اجناس درجه دو هستند، به اطراف و نقاط مختلف شهر انتقال داده شوند؛ البته قطعا برای رونق و داشتن مشتری این افراد هم فکر شده است. شهرداری مکان‌هایی در نظر گرفته است که این افراد بتوانند به فروش اجناس خود بپردازند.

نعیمی‌مقدم با اشاره به نقاط جانمایی شده شهرداری تصریح کرد: ۲۶ نقطه در سطح شهر مشهد جانمایی شده است؛ به عنوان مثال در یک روز کاری در دو نقطه بازار مجیدیه و جمعه بازار شهید شوشتری نزدیک سه هزار نفر مشغول به کار هستند و دو هزار نفر دیگر هم در نقاط تعبیه شده دیگر مثل شب بازارها و عصر بازارها به معاش و کسب و کار می‌پردازند.

معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری مشهد با اشاره به دستفروشان در مسیر تردد به بهشت رضا (ع) گفت: در این مسیر با تعاملی که با وزارت راه و آرامستان بهشت رضا (ع) داشته‌ایم، زمینی در نظر گرفته شده است و تا یک ماه آینده ساماندهی خواهند شد.

کد خبر 384596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.