قبوض عوارض دو مرحله دیگر توزیع می‌شود

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان از توزیع سه مرحله‌ای قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه در سال‌جاری خبر داد و گفت: تاکنون یک مرحله از توزیع قبوض انجام شده و دو مرحله دیگر بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال صورت می‌گیرد.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توزیع انبوه نخستین مرحله قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان انجام شده که مهلت پرداخت آن تا ۳۱ مردادماه سال‌جاری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم توزیع قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه آبان ماه و مرحله سوم و پایانی آن بهمن ماه سال جاری انجام میشود، تصریح کرد: عوارض کسب و پیشه و عوارض نوسازی درآمدهای پایدار محسوب می‌شود و تلاش مدیریت شهری در سال‌جاری بهبود وصول این دو منبع درآمد است.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اصلاح نحوه محاسبه عوارض کسب و پیشه را از سال ۹۳ گامی در جهت محاسبه عادلانه‌تر عوارض دانست و افزود: محاسبه عوارض کسب و پیشه بر پایه نوع و تعرفه شغلی، مساحت ملک تجاری و موقعیت مکانی ملک و بر اساس قیمت منطقه‌بندی است و در سال‌جاری نیز اخذ عوارض بر پایه فرمول ذکر شده از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی با اشاره به چگونگی محاسبه عوارض نوسازی، عنوان کرد: میزان عوارض نوسازی براساس قانون و مشخصه‌های درج شده محاسبه و بسته به متراژ ساختمان، متراژ زمین، نوع اسکلت ساختمان و امکانات خانه از قبیل آسانسور و استخر، متفاوت است.

آخوندی گفت: برای توزیع قبض عوارض نوسازی از سیستم توزیع شرکت پست استفاده می‌شود و ماموران با مراجعه به منزل افراد براساس کد بلوک ملکی تعیین شده برگه قبض نوسازی را تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بهبود وصول درآمدهای پایدار می‌تواند شهرداری را در تامین هزینه‌های پایدار یاری و خدمت رسانی به شهروندان را تسریع کند، تاکید کرد: شهروندان اگر خواهان خدمت هستند باید بهای آن را بپردازند، بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است که نهایتاً در همین شهر و برای خود شهروندان هزینه می‌شود.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اظهارکرد: عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه از درآمدهای پایدار شهرداری اصفهان محسوب میشود.

وی با بیان اینکه در تیرماه سال جاری با توجه به اجرای بسته تشویقی صدور پروانه ساختمانی افزایش چشمگیری داشته است، گفت: یک میلیون و ۳۵ هزار متر مربع پروانه ساختمانی با اجرای بسته تشویقی در تیر ماه صادر شده که این امر ۴۶۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده داشته است.

کد خبر 384586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.