آغاز عملیات اجرایی فضای سبز پروژه نمایشگاه بزرگ از پاییز امسال

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرای فضای سبز پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان از پاییز امسال آغاز می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته پس از بازدید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، کاشت گونه‌های گیاهی در محوطه این پروژه با توجه به محدودیت منابع آبی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام مذاکرات کارشناسی با هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان فروردین ماه امسال قراردادی برای چهار ماه مشاوره و طراحی فضای سبز این پروژه به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه مطالعات خاکشناسی قبل از طراحی فضاهای سبز برای پروژه نمایشگاه انجام شده است، تصریح کرد: فضاهای طراحی شده این سازمان در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پنج هکتار شامل طراحی شبکه آب و آبرسانی، طراحی گونههای گیاهی و طراحی مبلمان ویژه شهری است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه مراحل اجرای کاشت گونه‌های گیاهی و فضاهای سبز پروژه توسط شرکت نمایشگاه انجام میشود، افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بر نحوه انجام کار نظارت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: گونه‌های گیاهی مورد استفاده در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان از گونه‌های کم نیاز آبی است و کاشت آنها بر اساس طراحی سازمان پارکها که اعلام کرده در کدام نقاط از پروژه چه گونه‌های گیاهی استفاده شود، انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: بر اساس طراحی‌های انجام شده در بخش‌های بیرونی پروژه نمایشگاه گونه‌های کاملا مقاوم استفاده خواهد شد، اما به جهت اینکه نمایشگاه محلی برای نمایش است و این جاذبه می‌تواند افراد زیادی را به سمت خود بکشاند، طراحی فضای سبز محل‌های نزدیک به سالن نمایشگاه با گونههای ویژه‌ طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تمام گونه‌ها از نظر نیاز آبی یکنواخت نیست، گفت: تمام گونه‌ها بر اساس میزان آب یا پساب تصفیه شده‌ای که برای پروژه پیش بینی شده، در نظر گرفته شده است.

مرتضایی نژاد ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرای فضای سبز پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان از پاییز امسال آغاز شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به آماده شدن طرح، مناقصه جهت خرید تجهیزات لازم آبیاری و  خرید گل‌ها و گونههای گیاهی در حال انجام است تا پس از این مرحله توسط پیمانکار شرکت نمایشگاه‌ها کاشت گونه‌های در نظر گرفته شده، انجام شود.

کد خبر 384584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.