رسیدگی به فضای سبز میدان امام(ره) به صورت شبانه روزی است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: فضای سبز میدان امام(ره) حدود ۷۰ هزار متر مربع است که توسط ۲۰ نفر به صورت شبانه روزی در حال نظافت، آبیاری و واکاری است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان برای واکاری گل‌ها و گیاهان میدان امام(ره) هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت در استفاده صحیح از فضای سبز باید از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد، افزود: رعایت حقوق شهروندی باید توسط خود شهروندان انجام شود تا شاهد فضاهایی بانشاط و سرسبز در شهر باشیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از لازمه‌های فضاهای شهری در جهت ایجاد روحیه و نشاط اجتماعی، فضاهای سبز است که لازمه نگهداری آن آبیاری مناسب است.

وی ادامه داد: در یکسال اخیر اصلاح آبیاری فضای سبز به مساحت ۷۰۹ هزار و۶۳۱ مترمربع و تعداد ۶۴ هزار و۱۹۴ اصله درخت در منطقه سه یکی از تصمیمات عملیاتی شده بوده است.

کارگر افزود: در این خصوص علاوه بر توسعه فضاهای سبز مانند مادیهای نیاصرم، راران، باقرخان و مدرس به مساحتی حدود سه هزار مترمربع، سیستم لوله‌کشی شبکه توزیع آب ۶۳ میلی‌متری به طول یک هزار و ۱۰۰ مترمربع، ترمیم و توسعه آبیاری تحت فشار بابلر، ترمیم و توسعه آبیاری تحت فشار قطره‌ای ۱۵ هزار و ۷۰۲ مترمربع، همچنین لوله‌کشی شبکه توزیع۹۰ میلیمتری به طول ۷۰۰ متر در سطح منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه کاشت گل فصل در دو نوبت به مساحت ۱۸۰۰۰مترمربع، هرس پرچین در دو نوبت به طول۱۸۶ هزار مترمربع، سفره گل ابتدای چهارباغ عباسی و کاشت باغچه‌های گل فصل در سطح منطقه سه از دیگر اقدامات انجام شده در یکسال اخیر است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته همچنین نظافت و لایروبی کف انهار به مساحت ۳۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع، لایروبی و کف شکنی چاه‌های مخصوص آبیاری، تعویض والوهای فرسوده سه و چهار اینچ در سطح منطقه به منظور کاهش هدررفت آب انجام شده است.

کد خبر 384581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.