مادی‌های شهر احیاء و بازسازی می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ۳۲۰ کیلومتر مادی در شهر اصفهان وجود دارد که یکی از سیاست‌های شهرداری احیاء و بازسازی این مادی‎ها است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال با توجه به جریان آب در رودخانه زاینده رود در اکثر مادی‌ها شهر آب جاری شد و توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم، اما در بعضی از مادی‌های شهر به دلیل ارتباط نداشتن با رودخانه عملا امکان جاری شدن آب در آنها میسّر نیست.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی مادی فتوت، ادامه داد: مادی فتوت در منطقه هشت شهرداری اصفهان واقع شده که قسمتی از آن در اماکن مسکونی و بخش دیگر در اراضی با کاربری کشاورزی قرار دارد، البته در گذشته اقداماتی برای بازسازی این مادی انجام شد، اما نیازمند اقدامات بیشتر است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای رسیدگی هر چه بهتر به مادی فتوت از یکسو باید فعالیت‌های عمرانی و از سوی دیگر احیاء فضای سبز آن انجام شود که این اقدامات در دستور کار قرار گرفته و امسال با همکاری شهرداری منطقه پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مادی‌ها علاوه بر اهمیت تاریخی و فرهنگی، در طراوت و زیبایی شهر، نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: با ایجاد فضای سبز در حاشیه مادی‌ها، هدایت آب‌های سطحی و تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی می‌توان برای ارتقاء سطح کیفی محلات گام مؤثری برداشت.

امیری تلاش همه‌جانبه برای حفظ مادی‌ها را ضروری دانست و گفت: عواملی از جمله تخریب سردهنه مادی‌ها، تأثیر فاضلاب‌ها، ساخت و سازهای بی رویه، تبدیل مسیر نهر به جاده، دیواره سازی غیر اصولی برای در نابودی انهار و مادی‌ها تأثیر زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه باید عملکرد اولیه مادی‌ها و انهار را در سطح شهر اصفهان رونق داد، تصریح کرد: در ابتدا باید عملکرد آبرسانی مادی‌ها و در درجه دوم ارتباط این شبکه با بخش‌های مختلف شهر و نقشی که در رابطه با بافت و سازمان شهر داشته‌ را احیاء کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در مادی نیاصرم به منظور مصارف کشاورزی آب به صورت دائمی جریان دارد، خاطرنشان کرد: از زمانی که آب در رودخانه زاینده رود جاری شده آب به صورت نوبتی در مادی‌های دیگر جریان دارد به طوری که در مادی فرشادی از سر دهانه تا چهارباغ، مادی فدن از سردهانه تا خیابان طالقانی، مادی تیران از سردهانه تا محدوده شهرداری منطقه یک، مادی قمیش از سردهانه تا محدوده شهرداری منطقه ۹ آب به نوبت جریان دارد.

کد خبر 384580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهالی محله IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 0
    ای کاش آقای امیری یه نگاهی هم به مادی شمس آبادی در منطقه 2 و ادامه اون تا خیابان صمدیه لباف میکردید. حیف این مادی که درست فضای سبز و ... انجام نشده.