سرمایه گذاران را به بهانه های مختلف فراری ندهیم

امام جمعه زرین شهر گفت: غفلت از سرمایه گذاری در زرین شهر و سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاران هزینه های بسیار سنگینی را برای شهرستان و مردم به همراه داشته است از این رو باید از خواب غفلت بیدار شویم و از بازی های سیاسی، قومیتی و ... دست برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام قاسم باقریان با اشاره به ضرورت نهادینه شدن حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: برخی افراد اعلامیه حقوق بشر را تهیه و به تصویب رساندند البته تعدادی از بندهای این اعلامیه را قبول داریم اما باید توجه داشت این اعلامیه کامل  نیست.

وی افزود: دین اسلام توجه ویژه ای به حقوق بشری داشته و این نگاه بسیار کامل است و استفاده از آن می تواند راهگشای بسیاری از مسایل باشد و قطعا نمی توان رفتار نابخردانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی را به پای حقوق بشر اسلامی قرار داد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه اسلام بهترین و جامع ترین حقوق بشر را دارد، تصریح کرد: دین اسلام سه رکن مهم و اساسی دارد که پایه و اساس حقوق بشر اسلامی بوده و هیچ کسی حق ندارد به جان، مال و آبروی مردم تعرض کند و این مسئله دقیقا همان چیزی است  که سازمان های مدعی حقوق بشر رعایت نمی کنند و به راحتی آنها را مورد تعرض قرار می دهند.

وی ادامه داد: حقوق بشر اسلامی حتی در جنگ نیز اجازه تعرض به جان عموم مردم خصوصا زنان و کودکان را نمی دهد،برهمین اساس باید گفت با استفاده از حقوق بشر اسلامی می توان منفروهای غرب وشرق را رسوا کرد.

باقریان اضافه کرد: با نگاهی گذرا به وضعیت کشورهای یمن، سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و... عمق فاجعه را با وجود سازمان های حقوق بشری می توان مشاهد کرد. 

وی عنوان کرد: دیپلماسی های مرسوم در عرف بین المللی  با یک اقدام مانند تحریم متوقف می‌شود، اما دیپلماسی عمومی تحت هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و نمونه بارز این دیپلماسی را در کشور عراق می بینیم که وقتی فرهنگ های مشترک توسط مردم احیا شد عمق نفوذ بین ملت ها تحقق پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی پتانسیل های بسیار قوی  برای تقویت دیپلماسی عمومی دارد و این مسئله دشمن را به هراس انداخته و برهمین اساس توطئه های مختلف را برای متوقف کردن ان بکار گرفته است.

امام جمعه زرین شهر سرمایه گریزی را بزرگترین آفت  شهرستان لنجان دانست و گفت: یکی  از دغدغه ها و معظلات شهرستان لنجان سرمایه گریزی آن هم تحت عناوین مختلف بوده، هر بار به  اسم بروکراسی اداری ، قومیت گرایی، جناح  بازی، کج سلیقگی، بدفهمی و....  سرمایه گذاران را از این شهرستان فراری دادیم.

وی متذکر شد: امروز باید از پتانسیل های موجود در شهرستان برای کاهش مشکلات استفاده کنیم و مسیر را برای سرمایه گذاران هموار و باز کنیم.

باقریان افزود: جوانان نباید به امید دولت و ایجاد اشتغال توسط دولت بنشینند بلکه باید همت کنند و خود به میدان عمل وارد شوند و ائمه جمعه شهرستان نیز آنها را حمایت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: غفلت از سرمایه گذاری در زرین شهر و سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاران هزینه های بسیار سنگینی را برای شهرستان و مردم به همراه داشته است از این رو باید از خواب غفلت بیدار شویم و از بازی های سیاسی، قومیتی و ... دست برداریم.

کد خبر 384567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.