جعفری‌زند: ایمنا در حوزه میراث فرهنگی بسیار فعال و موثر است

یک باستان شناس گفت: در اکثر اوقات مشاهده می‌کنم که خبرگزاری ایمنا به مسائل مختلف شهری و محیط زیستی از جمله زاینده‌رود و میراث فرهنگی می‌پردازد، همین عناصر هستند که در کنارهم هویت شهری اصفهان را تشکیل می‌دهد.

 علیرضا جعفری زند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آشنایی من با خبرگزاری ایمنا از طریق مصاحبه‌هایم است، حساسیت‌هایی که این خبرگزاری نسبت به مسائل شهری و آثار تاریخی دارد توجه من را جلب کرد.

کاوش‌گر تپه‌های اشرف اصفهان ادامه داد: یک شهر تاریخی مثل اصفهان چالش آثار تاریخی و حفظ آن‌ها را دارد و این مسئله دور از مسائل شهری که ایمنا به عنوان خبرگزاری شهر و شهروندی بر روی این موضوع تمرکز دارد نیست. اصفهان شهری است که بافتی دست کم هزار ساله دارد، بنابراین هرجای شهر را که به لحاظ شهرسازی نگاه کنیم میراث فرهنگی نیز در کنار آن جای می‌گیرد.

وی افزود: میراث فرهنگی و مسائل شهری در شهر اصفهان قابل تفکیک نیستند. امروزه به دلیل آثار تاریخی و میراث فرهنگی پرشمار که بخشی از اصفهان است، این مسائل باید دنبال شود و مورد توجه قرار گیرد. اصفهان نیز به واسطه همین آثار خود در جهان شناخته شده است.

جعفری زند با بیان این نکته که "ایمنا در اطلاع رسانی خصوصا نسبت به قضیه میراث فرهنگی بسیار فعال و موثر است" تاکید کرد: در اکثر اوقات مشاهده می‌کنم که خبرگزاری ایمنا به مسائل مختلف شهری و محیط زیستی از جمله زاینده‌رود و میراث فرهنگی می‌پردازد، همین عناصر هستند که در کنارهم هویت شهری اصفهان را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 384544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.